Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo pranešimas

INTERNETINĖS PARDUOTUVĖS SKELBTA REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS

ecommerce-3530785_1920T.jpg

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje www.elektromarkt.lt skleistos reklamos apie tam tikroms prekėms taikomas iki 40 proc. nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimus svetainę valdančiai bendrovei „GV Group“ skirta 3 600 Eur bauda.

Tyrimas pradėtas gavus skundą iš vartotojo, kuriam abejonių sukėlė svetainėje www.elektromarkt.lt reklamuojama akcija „Kiečiausias velykinis išpardavimas! Nuolaidos iki 40 %!“. Aktyvavus reklaminę nuorodą, naujame lange buvo skelbiama informacija, jog kavos aparatams, kompiuteriams ir planšetėms taikomos nuolaidos iki 30 proc., o laikrodžiams – iki 40 proc., tačiau realiai šios prekės siūlytos su gerokai mažesnėmis nuolaidomis.

Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad akcijos metu – nuo 2018 m. kovo 26 d. iki balandžio 5 d. – nebuvo planšečių, kompiuterių ir kavos aparatų, kuriuos būtų galima įsigyti su maksimalia 30 proc. nuolaida. 16-ai laikrodžių taikytos iki 20 proc. nuolaidos, ir tik vienas laikrodis buvo parduodamas didesne nei 40 proc. nuolaida.

Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko teigimu, vidutinis vartotojas, pamatęs reklaminius pasiūlymus, pagrįstai galėjo tikėtis, kad maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam prekių kiekiui, tad pasinaudojęs akcijos pasiūlymais jis galės sutaupyti. Kadangi minėta reklama vartotojams suformavo nepagrįstus lūkesčius apie didesnę naudą, nei ši buvo iš tikrųjų, reklama pripažinta klaidinančia.

Tiek Konkurencijos taryba, tiek teismai ne kartą yra akcentavę, kad reklama, susijusi su kaina bei nuolaida, yra esminė, lemianti vartotojo ekonominį elgesį, o patraukli nuolaida, skatinanti pirkėją įsigyti prekes, laikytina viena iš sudedamųjų kainos dalių. Elektroninėje prekyboje informacija, susijusi su prekės kaina, itin lemia vartotojų apsisprendimą, nes jie negali prekės realiai įvertinti – pamatyti ar paliesti, įsitikinti jos kokybe.

Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas

Jis priminė, kad Konkurencijos taryba rekomenduoja verslui reklamose naudoti nuolaidos apibūdinimą „iki xx proc.“ tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas išpardavimo pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.