Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo pranešimas

POKALBIS SU ALAUS GAMINTOJAIS

2001 04 24

Konkurencijos taryboje surengtas pokalbis, kurio metu Tarybos nariai, specialistai drauge su kai kurių mažesniųjų alaus gamybos įmonių – „Gubernijos“, „Ragučio“ ir „Tauro“- vadovais aptarė prekybos alumi mažmeniniame tinkle problemas ir galimus jų sprendimo būdus, taip pat pasikeitė nuomonėmis apie situaciją alaus rinkoje. Artėjant vasaros sezonui įmonės suinteresuotos, kad jų produkcija būtų prekiaujama vienodomis sąlygomis.

Mažesniųjų Lietuvos alus daryklų vadovai jau anksčiau skundėsi, kad, jų žiniomis, UAB „Jungtinis alaus centras“(JAC) ir trys didžiosios alaus daryklos – „Švyturys“, „Kalnapilis“, „Utenos alus“- derybose dėl sutarčių 2001 metams su prekybos įmonėmis kėlė reikalavimus, kurie iš mažmeninės prekybos rinkos išstumtų mažesnius aludarius. Buvo teigiama, kad JAC ir AB „Švyturys“ derybų metu kėlė sąlygas, kad jų šaldytuvai būtų pastatomi geriausiai prieinamose prekybos salių vietose, reikalaujama patogiausių lentynų produkcijai sukrauti ploto dalies ir kad 90 proc. prekyboje esančio Lietuvoje pagaminto alaus sudarytų šių įmonių produkcija.

Konkurencijos tarybos specialistai taip pat yra pastebėję panašias tendencijas kai kurių stambiausių prekybos tinklų įmonėse Vilniuje. Jose atsisakoma vienų arba kitų alaus daryklų produkcijos arba ji išdėstoma neparankiausiose pirkėjams vietose, o tuo tarpu didžiųjų daryklų alui skiriamos geriausios vietos. Todėl Konkurencijos taryba ir nori visapusiškai išsiaiškinti situaciją, kad galėtų įvertinti konkurentų veiksmus, nes kyla įtarimų, kad kai kurie veiksmai gali varžyti kitų ūkio subjektų galimybes veikti rinkoje, tuo pačiu riboti konkurenciją ir pažeisti pirkėjų interesus rinktis prekę. 2000 m. duomenimis JAC, vykdydamas AB „Utenos alus“ ir AB „Kalnapilis“ produkcijos pardavimus, užėmė dominuojančią padėtį alaus rinkoje, o šiemet dėl įvykusios koncentracijos pagrindinių krašto alaus daryklų įtaka rinkoje gali dar labiau padidėti. Jei pasirašytose sutartyse ar žodiniuose susitarimuose būtų numatyti minėti reikalavimai, jie galėtų būti vertinami kaip prieštaraujantys Konkurencijos įstatymo nuostatoms.

Pokalbio metu akcentuota, kad alaus daryklos, sudarydamos sutartis dėl prekių tiekimo, jeigu tose sutartyse yra numatomi tam tikri apribojimai ar yra abejonių dėl jų atitikimo Konkurencijos įstatymo nuostatoms, turėtų kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl jų įvertinimo. Konkurencijos tarybos specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad JAC turi vadovautis balandžio 19 d. Konkurencijos tarybos nutarimu ir pradėti platinti AB „Švyturys“ produkciją ir derėtis šios įmonės vardu tik po to, kai AB „Kalnapilis“ produkcijos pardavimo, marketingo ir distribucijos tinklas bus visiškai atskirtas nuo JAC ir funkcionuos savarankiškai.

Atstovė viešiesiems ryšiams