Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo pranešimas

PROPORCINGI VERSLO APRIBOJIMAI DABAR PADĖS IŠVENGTI RINKOS GALIOS PROBLEMŲ ATEITYJE

2020 04 10
uzdaryta_.jpg

Reaguodama į gaunamus prekybos atstovų skundus dėl verslo sąlygų per karantiną, Konkurencijos taryba atkreipia dėmesį, kad išskirtinėse situacijose, tokiose kaip COVID-19 pandemija, svarbu įvertinti krizei spręsti taikomų priemonių poveikį, kurį vartotojai ir verslas gali jausti ilgą laiką po krizės pabaigos.

Pastaruoju metu Konkurencijos taryba sulaukia skundų bei paklausimų, susijusių su prekybos sąlygomis karantino metu. Dalis prekybininkų, kurių veikla suvaržyta dėl Vyriausybės paskelbto karantino, skundžiasi, kad šiuo metu teisė prekiauti ne maisto prekėmis suteikta tik didiesiems prekybos tinklams, o smulkiesiems prekiautojams ir turgavietėms tai draudžiama. Pareiškėjų nuomone, Lietuvos teritorijoje turi būti užtikrinti sąžiningumo ir lygiateisiškumo principai prekybos rinkoje, leidžiant arba visiems ūkio subjektams prekiauti ne maisto produktais, arba visiems drausti jais prekiauti.

Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Konkurencijos įstatymu, nagrinėja, ar viešojo administravimo subjektų priimti teisės aktai neriboja sąžiningos konkurencijos laisvės. Konkurencijos įstatymas nesuteikia Konkurencijos tarybai kompetencijos vertinti Vyriausybės priimtų teisės aktų, vienu iš kurių ir buvo paskelbtos karantino Lietuvoje sąlygos, teisėtumo. Bylas dėl Vyriausybės aktų atitikimo Konstitucijai ir įstatymams nagrinėja Konstitucinis Teismas.

Konkurencijos taryba supranta, kad Vyriausybė nustatė apribojimus per karantiną pirmiausia siekdama apsaugoti gyventojų sveikatą precedento neturinčios pandemijos akivaizdoje. Vis dėlto tiek, kiek tai leidžia su sveikatos apsauga susijusios aplinkybės, būtina užtikrinti, kad nustatomi ūkinės veiklos apribojimai būtų proporcingi ir nesuteiktų nepagrįstų privilegijų vieniems ūkio subjektams, diskriminuodami kitus. Tai, kaip pažymi Konkurencijos taryba, ypač svarbu todėl, kad krizei pasibaigus neatsirastų ar nepadidėtų privilegijuotoje padėtyje atsidūrusių ūkio subjektų rinkos galia, kai prastesnėje padėtyje buvę jų konkurentai patyrė didelių nuostolių ar net buvo priversti pasitraukti iš rinkos. Jeigu ilguoju laikotarpiu susiformuotų toks rinkos galios pokytis, jis būtų itin žalingas vartotojams, kurie už prekes ir paslaugas būtų priversti mokėti daugiau.