Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

SEIMAS PRITARĖ REKLAMOS ĮSTATYMO PATAISOMS

2019 03 21
sale-3112120_1920T.jpg

Konkurencijos tarybos vykdomas Reklamos įstatymo priežiūros funkcijas nuo šių metų gegužės 1 d. turėtų perimti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Tokį sprendimą šiandien priėmė Seimas, pritaręs Reklamos ir dar kelių įstatymų pataisoms.

Šiuo metu Reklamos įstatyme numatytų reikalavimų įgyvendinimo priežiūrą atlieka Konkurencijos taryba ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Abi institucijos vadovaujasi ne tik Reklamos, bet ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatomis.

Konkurencijos taryba praėjusiais metais atkreipė tuometės Ūkio ministerijos dėmesį į būtinybę konsoliduoti reklamos priežiūros funkcijas, nes dabartinis reguliavimas nėra veiksmingas. Po diskusijų ministerija nusprendė inicijuoti įstatymų pataisas ir iki šiol Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas patikėti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Tikimasi, kad konsolidavus funkcijas vienoje institucijoje, bus pasiektas didesnis Reklamos įstatymo nuostatų laikymosi priežiūros veiksmingumas ir užtikrinta geresnė vartotojų teisių apsauga.

Seimas pritarė ne tik Reklamos, bet ir su būsimais pokyčiais susijusių Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo, Konkurencijos, Visuomenės informavimo įstatymų, Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms. Jos įsigalios nuo gegužės 1 d., pasirašius prezidentei Daliai Grybauskaitei.

Konkurencijos taryba, vykdydama reklamos priežiūros funkcijas, pastaruosius kelerius metus itin daug dėmesio skyrė prevencijai – atlikdama įvairių sričių reklamos stebėsenas, siekė informuoti reklamos skleidėjus apie teisinį reglamentavimą. Pastebėjus galimai vartotojus klaidinančias reklamas, verslo atstovams būdavo siunčiami įspėjimai pakeisti arba nutraukti platinti tokias reklamas.

Vien per 2018 m. Konkurencijos tarybos ekspertai įvertino 475 reklamas (iš jų 256 – savo iniciatyva) ir ūkio subjektams išsiuntė 214 įspėjimų. Visos galimai vartotojus klaidinusios reklamos buvo pakeistos arba nutrauktos. Pernai Konkurencijos taryba nustatė tris Reklamos įstatymo pažeidimus ir vartotojus klaidinusioms įmonėms skyrė nuo 2900 iki 4700 Eur dydžio baudas.