Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo pranešimas

TEISMAI PRIPAŽINO, KAD UAB „LUKOIL“ IR UAB „TŪTA“ REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS

2014 02 28

Š.m. vasario 13 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau – LVAT)  patvirtino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai skyrė UAB „Lukoil Baltija“ 20 000 litų, o UAB „Tūta” 1000 litų baudas už klaidinančią reklamą.

 „Džiaugiamės Lietuvos vyriausiojo administracinio  teismo sprendimu. Tikimės, kad ši neskundžiama LVAT nutartis ir nubaustąsias, ir kitas įmones atgrasys nuo galimų pažeidimų, darančių žalą vartotojams. Teismas dar kartą patvirtino, kad reklama, įskaitant ir jos pateikimo būdą, galinti paveikti vartotojų ekonominį elgesį, neturi klaidinti vartotojų.“  - sako Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojas.

Konkurencijos taryba primena, kad 2013 m. kovo 25 d. KT priėmė nutarimą, kuriuo  UAB „Lukoil Baltija“ ir UAB „Tūta” skleistą akcijos „Sabonis 220“ reklamą pripažino klaidinančia. Reklama skelbė, kad pirkdami degalų LUKOIL degalinėse už 30 ar daugiau litų vartotojai galėjo gauti akcijos lipdukus išskirtinėms prekėms įsigyti už ypatingą kainą. Tačiau akcijai net neįpusėjus, jau nebuvo galima įsigyti vienos iš reklamuojamų prekių. Tokia reklama galėjo suklaidinti vartotojus ir nulemti jų pasirinkimą pirkti degalus būtent LUKOIL degalinėse. Konkurencijos taryba už klaidinančią reklamą UAB „Lukoil Baltija“ skyrė 20 000 litų, o UAB „Tūta“ – 1 000 litų baudas.

2013 m. Konkurencijos taryba gavo apie 300 pranešimų dėl galimai klaidinančios reklamos. Konkurencijos tarybos ekspertai 119 reklamos davėjų išsiuntė  įspėjimus. 2013 m. Konkurencijos taryba priėmė 7 nutarimus  dėl Reklamos įstatymo pažeidimų. Per du šių metų mėnesius Konkurencijos taryba jau gavo 37 skundus dėl galimai klaidinančios reklamos ir šiuo metu atlieka 4 tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų.

Konkurencijos taryba taip pat kviečia asociacijas dalyvauti nemokamuose seminaruose „Kūrybiška reklama: ar būtinai klaidinanti?“, kuriuose Konkurencijos tarybos ekspertai išsamiai papasakos apie tai, kas yra klaidinanti ir neleidžiama lyginamoji reklama ir, kaip reklamuoti prekes ar paslaugas, nepažeidžiant teisės aktų.

Pastaba:

2013 m. spalio 8 d. Konkurencijos taryba patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės). Šiose gairėse pateikiami pagrindiniai reklamos vertinimo kriterijai, kuriais remiantis reklamos davėjai, jos kūrėjai  ir kiti reklaminės veiklos subjektai galės savarankiškai įvertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti.  Gairėse yra pateikiama daug pavyzdžių iš  Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos, iliustruojančių kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos, parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos  vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.

Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Atstovė viešiesiems ryšiams