Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

UŽ AKCIJŲ REKLAMŲ TEIGINIUS - ĮSPĖJIMAI

2004 03 18

Konkurencijos taryba vykusiuose posėdžiuose, apsvarsčiusi baigtų tyrimų išvadas ir išklausiusi suinteresuotų šalių paaiškinimus, priėmė nutarimus dėl ūkio subjektų vykdytų akcijų reklamų teiginių atitikimo Reklamos įstatymo reikalavimus.

Neišsami informacija galėjo suklaidinti vairuotojus

Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl UAB „Lukoil Baltija“ Servisas skelbtos akcijos „Lukoil prizinis rugsėjis“ reklamos teiginių atitikimo Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus - pripažino reklamos teiginius klaidinančiais. Už klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Lukoil Baltija“ Servisas skirta administracinė nuobauda - įspėjimas, atsižvelgus į pažeidimo mažareikšmiškumą.

Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo gavusi vartotojo skundą. Atlikus tyrimą nustatyta, kad vykusios akcijos „Lukoil prizinis rugsėjis“ metu per radijo stotis skleista reklama galėjo paveikti vairuotojų ekonominį elgesį - skatinti juos piltis degalų UAB „Lukoil Baltija“ Servisas degalinėse už 40 ir daugiau litų, kasoje gauti akcijos kortelę ir laimėti įvairių prizų. Paaiškėjo, kad akcijos kortelės buvo išduodamos tik tiems degalų pirkėjams, kurie atsiskaitė mokėdami grynaisiais pinigais, o ne banko kortelėmis. Per radiją skleistose akcijos reklamose ši aplinkybė nebuvo paaiškinta. Todėl dalis vairuotojų, išgirdę per radijo stotis LR 1, „Radiocentras“ bei „Ruskoje radio Baltija“ transliuotus reklamos akcijos tekstus, galėjo būti paskatinti pirkti degalų už nurodytą sumą ir dalyvauti reklamuojamoje akcijoje tikėdamiesi laimėti nurodytus prizus. Tačiau tik prisipylę degalų vairuotojai galėdavo sužinoti, kad gali dalyvauti akcijoje, jeigu sumokės už degalus grynaisiais pinigais. Konkurencijos tarybos nuomone, akcijos „Lukoil prizinis rugsėjis“ reklama, skleista per radijo stotis, buvo klaidinanti, kadangi joje pateikta informacija buvo neišsami - praleista vartotojams svarbi informacijos dalis.

UAB „Tele2“ įspėta dėl neleistinos lyginamosios reklamos

Konkurencijos taryba, baigusi tyrimą dėl UAB „Tele2“ veiksmų reklamuojant mobiliojo ryšio paslaugas atitikimo Reklamos įstatymo 5 straipsnio (klaidinanti reklama) ir 6 straipsnio ( neleistina lyginamoji reklama) reikalavimus, posėdyje apibendrino tyrimo išvadas ir priėmė nutarimą.

Konkurencijos taryba konstatavo, kad nagrinėtos reklamos teiginius pripažinti klaidinančia reklama nėra pagrindo. Tuo tarpu dėl neleistinos lyginamosios reklamos naudojimo UAB „Tele2“ skirtas įspėjimas.

Tyrimas buvo pradėtas AB „Lietuvos telekomas“ pranešimo pagrindu dėl teiginių, kuriuos UAB „Tele2“ naudojo 2003 m. spalio mėn. pradėtos reklamos kampanijos metu. Atlikus tyrimą nustatyta, kad UAB „Tele2“ parodoje „Infobalt-2003“ ir specialiame šiai parodai skirtame leidinyje, „Respublikos“ priede „Infoteka“ ir bendrovės „Tele2“ interneto puslapyje buvo paskleidusi teiginius, kuriais menkino bei diskreditavo konkurentę. UAB „Tele2“, nurodydama reklamos tekste savo tiesioginę konkurentę - AB „Lietuvos telekomas“- teigė, kad ši bendrovė nesilaikydama Lietuvos Respublikos įstatymų ir toliau nesuteikia galimybės Lietuvos gyventojams naudotis pigesnėmis fiksuotojo ryšio paslaugomis: „Lietuvos telekomo“ siūlomos tinklų sujungimo kainos yra per aukštos ir neatitinka įstatyme numatytų reikalavimų; „Lietuvos telekomas“ per 3 mėnesius nuo derybų pradžios nesujungė telekomunikacijų tinklų su „Tele2“. Konkurencijos taryba nutarė, kad UAB „Tele2“, reklamoje paskelbusi minėtus teiginius, atliko veiksmus, kuriuos draudžia Reklamos įstatymo 6 straipsnis, ir už neleistinos lyginamosios reklamos naudojimą bendrovei skyrė įspėjimą.

Atstovė viešiesiems ryšiams