Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

UŽ PAŽEIDIMĄ REKLAMUOJANT M. DROZD METODĄ ANTSVORIUI NUMESTI - 30 TŪKST. LITŲ BAUDA UAB „POREKTUS“

2004 04 29

Konkurencijos taryba, posėdyje išnagrinėjusi atlikto tyrimo išvadas ir išklausiusi reklamos davėjo paaiškinimus, vadovaudamasi Reklamos įstatymo nuostatomis, priėmė nutarimą dėl UAB „Porektus“ skelbtos reklamos. Lietuvos dienraščiuose ir jų prieduose šios bendrovės išsamiai propaguoto Margaritos Drozd lieknėjimo metodo reklamos kai kurie teiginiai pripažinti klaidinančia reklama. Už klaidinančios reklamos naudojimą ir kitus neatitinkančius Reklamos įstatymo reikalavimų veiksmus Konkurencijos taryba UAB „Porektus“ skyrė 30 000 Lt piniginę baudą. Bendrovė taip pat įpareigota nedelsiant nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą bei nustatytu būdu paneigti skelbtą klaidinančią reklamą apie M. Drozd lieknėjimo metodą tuose leidiniuose, kuriuose ji buvo išspausdinta.

Konkurencijos taryba, savo iniciatyva atlikusi tyrimą, konstatavo, kad UAB „Porektus“, reklamuodama M. Drozd lieknėjimo metodą, naudojo teiginius, kurių teisingumo negalėjo pagrįsti duomenimis. UAB „Porektus“, nurodydama, kad naudojant reklamuojamą metodą kūno masė sumažės 3-5 kg. per savaitę pirmąsias 4 savaites ir paskui 2-3 kg per savaitę, galėjo tikslingai skatinti tam tikrą dalį vartotojų, siekiančių sulieknėti, užsisakyti reklamuojamą metodą ir tokiu būdu veikti jų ekonominį elgesį. Naudodama klaidinančią ir įrodymais nepagrįstą informaciją apie reklamuojamo M. Drozd metodo galimybes, UAB „Porektus“ pažeidė Reklamos įstatymo reikalavimus. Kita vertus, reklaminiuose straipsniuose apie šį metodą bendrovė praleido informacijos dalį, kuri svarbi vartotojų apsisprendimui. Vartotojams pakankamai svarbi buvo praleista informacija apie kai kuriuos šio metodo ypatumus.Vartotojai turėjo žinoti, kad pasirinkus M. Drozd lieknėjimo metodą, jiems siūloma pirkti prekė bus 100 psl. knygelė, o sudėtinė metodo dalis bus žaliosios arbatos kapsulės, kurias reikėtų vartoti, norint sulieknėti pagal siūlomą metodą. Vartotojai turėjo būti informuoti, kad už žaliosios arbatos ekstrakto kapsules reikės papildomai sumokėti 69 arba 99 litus priklausomai nuo kurso. Siekiantiems sumažinti antsvorį žmonėms taip pat turėjo būti suteikta informacija apie tai, kad pagal šį metodą teks laikytis produktų derinimo ir kitų taisyklių. Vartotojų ekonominiam elgesiui įtakos kaip tik galėjo turėti nepateikta informacija, kad užsisakius reklamuojamą M. Drozd metodą atsvoriui sumažinti, teks papildomai išleisti pinigų bei laikytis mitybos ir kitų taisyklių.

Konkurencijos taryba nori atkreipti vartotojų dėmesį, kad pastaraisiais metais, vadovaujantis Reklamos įstatymo reikalavimais, teko ne kartą bausti bendroves už produktų, skirtų antsvoriui sumažinti, klaidinančią reklamą. 2003 m. 5 tūkst. litų bauda buvo skirta UAB „Biogloba“ už preparato lieknėjimui „Slim Caps“ reklamos klaidinančius teiginius, o 2002 m. klaidinančiais buvo pripažinti UAB „Deilena“ arbatos „Suliesėk. Natūra 1“ reklamos teiginiai.

Atstovė viešiesiems ryšiams