Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo pranešimas

VAAT: PREKYBOS ĮMONĖ PAGRĮSTAI NUBAUSTA UŽ NESĄŽININGUS VEIKSMUS TIEKĖJŲ ATŽVILGIU

teismas22.jpg

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) šiandien paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino bendroves „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ pažeidus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymą (MPĮNVDĮ), kai sutartyse su maisto prekių ir gėrimų tiekėjais numatė jiems reikalavimą sumokėti tam tikras sumas už pardavimo skatinimą.

VAAT atmetė bendrovės „Norfos mažmena“ skundą ir konstatavo, kad Konkurencijos taryba už MPĮNVDĮ pažeidimą tinkamai pritaikė atsakomybę tiek prekybos tinklą „Norfa“ valdančiai „Norfos mažmenai“, tiek su šia bendrove susijusiai „Rivonai“, nors pastaroji nėra mažmeninės prekybos įmonė.

Teismas patvirtino Konkurencijos tarybos išvadą, kad „Rivona“ yra taip susijusi su „Norfos mažmenos“ vykdoma mažmeninės prekybos veikla, kad MPĮNVDĮ prasme abi įmonės yra laikytinos vienu vienetu, vykdančiu mažmeninės prekybos veiklą, todėl 72 000 Eur bauda pagrįstai skirta „Norfos mažmenai“, kuri savo prekybos centruose vykdo ir įgyvendina tarp „Rivonos“ bei tiekėjų sulygtas akcijas.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba išnagrinėjo 2017–2018 m. abiejų minėtų bendrovių sutartis su tiekėjais ir nustatė, kad šie buvo įpareigoti mokėti tam tikrą mokestį už prekybines-reklamines akcijas, numatytas kiekvienai prekių kategorijai, papildomai sumokant ir neišnaudotas sumas.

MPĮNVDĮ draudžia mažmeninės prekybos įmonei reikalauti tiekėjo apmokėti pardavimo skatinimo išlaidas ar jų dalį, išskyrus atvejus, kai abi šalys raštu susitaria tiek dėl apmokamų išlaidų dydžio, tiek dėl numatomų taikyti pardavimo skatinimo veiksmų. Nagrinėtu atveju „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ sutartyse su tiekėjais numatė tik mokėtinas sumas už pardavimo skatinimą, tačiau, kokių konkrečių veiksmų planuojama imtis, detaliai neįvardijo. Taigi, bendrovės ne tik neužtikrino sąlygų tiekėjams sudaryti jų valią ir interesus atitinkantį susitarimą dėl pardavimo skatinimo veiksmų bei biudžeto, bet ir sukėlė jiems papildomą finansinę naštą, nes tiekėjai privalėjo sumokėti visas iš anksto pardavimo skatinimui numatytas sumas arba jas perkelti į kitų metų biudžetą, nepriklausomai nuo to, ar pardavimo skatinimo veiksmai buvo vykdomi, ar ne.

VAAT sprendimas per 30 dienų nuo jo paskelbimo gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.