Visos naujienos
KONKURENCIJOS TARYBA KVIEČIA PASIDALINTI AKTUALIAIS KLAUSIMAIS DĖL ASOCIACIJŲ VEIKLOS
Konkurencijos taryba, siekdama išsiaiškinti su kokiomis problemomis ir iššūkiais, laikydamiesi konkurencijos taisyklių, susiduria verslo atstovai bei norėdama atnaujinti rekomendacijas, kaip nepažeisti konkurencijos teisės reikalavimų asociacijų veikloje, kviečia visus suinteresuotus asmenis pateikti savo klausimus institucijai.
Tikėtina ekonominė nauda vartotojams, kurią 2019–2021 m. vykdydama funkcijas sukūrė Konkurencijos taryba, per metus vidutiniškai sudarė 15,6 mln. Eur ir institucijos metinį biudžetą viršijo 6,2 karto.
Nuo gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perims Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).
Prekybininkai, nutarę tam tikroms prekėms taikyti nuolaidas, turėtų žinoti, kad vien nubraukti didesnę kainą ir šalia parašyti mažesnę nepakanka, – jie turi tokias palyginamąsias kainas pagrįsti. Apie tai verslininkams, prekiaujantiems juvelyrika internete, priminė Konkurencijos taryba, atlikusi juvelyrinių dirbinių ir papuošalų reklamų...
Konkurencijos tarybos atlikta stebėsena atskleidė, kad kai kurios lombardų veiklą vykdančios bendrovės reklamuoja paskolas su galimybe vartotojams įkeisti savo nekilnojamąjį turtą (NT) , nors ne visos įmonės gali teikti su NT įkeitimu susijusius kreditus. Įspėjimų sulaukę lombardai pašalino arba įsipareigojo pašalinti galimai...
Ryškios, humoristinės, siūlančios įvairias akcijas, tačiau ne visuomet teisingos – tokios reklamos pasiekia vairavimo mokyklų klientus. Konkurencijos tarybos atlikta stebėsena atskleidė, kad nemaža dalis reklamų galėjo klaidinti vartotojus.
Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik prieš šv. Kalėdas. Konkurencijos tarybos atlikta stebėsena paliudijo, kad didžioji dauguma tikrintų bendrovių neklaidina vartotojų ir šie gauna reklamoje žadamą naudą. Tačiau dalį galimai klaidinančių reklamų verslui teko nutraukti.
Konkurencijos taryba, išanalizavusi iš verslo atstovų gautus pasiūlymus, atnaujino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Tikimasi, jog šis dokumentas padės bendrovėms sumažinti riziką, kad skleidžiama reklama klaidins vartotojus.
Konkurencijos taryba, išanalizavusi iš verslo atstovų gautus pasiūlymus, planuoja keisti Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Suinteresuoti asmenys kviečiami teikti pastabas ir pasiūlymus iki spalio 5 d.
Po to, kai Konkurencijos taryba įspėjo verslą neklaidinti vartotojų ir nekilnojamojo turto (NT) reklamose nurodyti parduodamų patalpų bei statinių paskirtį, dauguma bendrovių atsižvelgė į rekomendacijas: pakeitė reklamas, papildė informaciją ir net surengė darbuotojams mokymus.
Konkurencijos tarybos ekspertai laukia suinteresuotų asmenų siūlymų, kaip galėtų patobulinti Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose, kad institucijos nurodymai būtų lengviau pritaikomi reklamuojant prekes ir paslaugas, o vartotojai nebūtų klaidinami.
Konkurencijos taryba per pirmąjį šių metų pusmetį patikrino 70 produktų reklamų, skelbiančių, jog prekės pasižymi sveikatinamuoju ar fizinę būklę gerinančiu poveikiu. Nustatyta, kad kas ketvirta tokia reklama galimai klaidino vartotojus.