BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

MOKYMŲ METU PRISTATYTOS REGLAMENTO DĖL INTERNETINIŲ TARPININKAVIMO PASLAUGŲ TAIKYMO GAIRĖS

2025 06 12

Kokie reikalavimai taikomi internetines tarpininkavimo paslaugas teikiančioms platformoms ir interneto paieškos sistemoms, kokias galimybes ginti savo teises turi verslas, besinaudojantis minėtomis skaitmeninėmis paslaugomis, – šiais ir kitais klausimais kalbėta Konkurencijos tarybos organizuotame vebinare, kuriame dalyvavo beveik 50 verslo, institucijų, asociacijų atstovų bei teisininkų.

Mokymai surengti siekiant detaliau pristatyti Konkurencijos tarybos parengtas praktines gaires, padedančias interneto platformų ir paieškos sistemų paslaugų teikėjams geriau suprasti bei taikyti Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2019/1150 dėl verslo klientams teikiamų internetinių tarpininkavimo paslaugų sąžiningumo ir skaidrumo didinimo reikalavimus.

Konkurencijos tarybos Interneto platformų ir prekybos tinklų tyrimo grupės vadovė Agnė Richard apžvelgė nuo šių metų sausio institucijai priskirtas naujas skaitmeninių rinkų priežiūros funkcijas, aptarė reglamento taikymą Lietuvoje, pristatė numatytų planinių patikrinimų, kurie skelbiami institucijos tinklalapyje, tikslus ir eigą, nurodė sąlygas, kurios būtinos tam, kad reglamento nuostatos būtų taikomos konkrečioms verslo įmonėms.

„Konkurencijos tarybos planinių patikrinimų tikslas yra ne tik įvertinti informaciją apie internetinių tarpininkavimo platformų ir interneto paieškos sistemų veiklą bei prižiūrėti, kaip šias paslaugas teikiančios bendrovės laikosi reglamente nustatytų reikalavimų, tačiau taip pat – teikti verslui konsultacijas ir metodinę pagalbą“, – pabrėžė A. Richard.

Vebinaro metu Konkurencijos tarybos ekspertės išsamiai pristatė parengtas gaires: aptarė pagrindinius reglamento nuostatų taikymo kriterijus, pateikė iliustracinius pavydžius, padedančius verslo atstovams geriau suprasti, kaip reglamente įtvirtinti reikalavimai taikomi praktikoje. Nemažai dėmesio buvo skirta tokiems aspektams kaip sutarčių sąlygoms keliami bendrieji reikalavimai, reitingavimo skaidrumas, palankesnių prekybos sąlygų ribojimas ir kt., atsakyta į dalyviams kilusius klausimus.  

Institucijos atstovės pakvietė verslo įmones ir kitus suinteresuotus asmenis, kuriems aktualūs reglamento reikalavimai, kreiptis į Konkurencijos tarybą el. paštu platformos@kt.gov.lt bei dalyvauti rudenį vyksiančiuose mokymuose, kurių metu bus detaliai aiškinami reglamento reikalavimai, analizuojamos verslo subjektams kylančios problemos.

Priminsime, kad reglamentu siekiama užtikrinti, kad verslo klientams, kurie naudojasi interneto platformų (pvz., el. prekyviečių, rezervavimo sistemų) ar paieškos sistemų paslaugomis, būtų teikiamos skaidrios, aiškios bei sąžiningos bendradarbiavimo sąlygos, ir jie galėtų veiksmingai ginti savo teises.

Atnaujinta: 2025 06 12