BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ, PAVESDAMA SAVO ĮMONEI TVARKYTI ATLIEKAS, GALĖJO PAŽEISTI KONKURENCIJOS ĮSTATYMĄ

Konkurencijos taryba, baigusi papildomą tyrimą, išsiuntė pranešimą Panevėžio miesto savivaldybei dėl įtariamo Konkurencijos įstatymo pažeidimo. Sudarydama vidaus sandorius su savo valdoma įmone „Panevėžio specialus autotransportas“, savivaldybė galimai diskriminavo kitas įmones, galinčias teikti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas, ir taip apribojo konkurenciją.

Papildomą tyrimą Konkurencijos taryba atliko paaiškėjus, kad savivaldybė ketina nutraukti 2022 m. su savo bendrove „Panevėžio specialus autotransportas“ sudarytus vidaus sandorius dėl atliekų tvarkymo ir iškart vėl pavesti minėtai įmonei tvarkyti atliekas dar 5 metus.

Konkurencijos tarybos tyrėjai padarė išvadą, jog savivaldybės pateikta analizė nepagrindė, kad vidaus sandoriai yra vienintelis būdas gauti tinkamas komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas, nes prieš juos sudarant nebuvo įvertintos kitų tiekėjų galimybės užtikrinti paslaugų kokybę, nepertraukiamumą ir prieinamumą, neįvertintas sprendimo poveikis sąžiningai konkurencijai. Atsižvelgus į tai, konstatuota, jog savivaldybė galėjo privilegijuoti savo valdomą įmonę bei apriboti potencialių konkurentų galimybes veikti rinkoje.

Konstitucinis Teismas dar 2022 m. buvo išaiškinęs, kad savivaldybės gali sudaryti vidaus sandorius tik išimtiniu atveju ir tik prieš tai įvertinusios tokio sprendimo įtaką sąžiningai konkurencijai. Pareigą užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę savivaldybėms numato Konkurencijos įstatymas, kuris draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms teikti privilegijas arba diskriminuoti atskirus ūkio subjektus ar jų grupes, dėl ko atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų.

Suinteresuotos šalys, susipažinusios su institucijos tyrėjų surinkta medžiaga ir atliktu vertinimu, turi teisę raštu pateikti savo argumentus tarybai bei išklausymo posėdyje pristatyti savo poziciją žodžiu, prieš Konkurencijos tarybai priimant galutinį nutarimą dėl galimo pažeidimo. 

Pranešimas apie įtariamą pažeidimą nėra galutinis Konkurencijos tarybos sprendimas bei niekaip neriboja jos teisės galutiniu sprendimu padaryti kitokias išvadas, nei siūloma pranešime.

Konkurencijos taryba 2024 m. gruodį atnaujino tyrimą dėl Panevėžio miesto savivaldybės 2022 m. sudarytų vidaus sandorių, atsižvelgusi į 2024 m. spalį paskelbtą Konstitucinio Teismo išaiškinimą, kad 2023 m. priimtos Vietos savivaldos įstatymo pataisos, numačiusios vidaus sandoriams išimtį iš Konkurencijos įstatymo reikalavimų bei draudimų, pripažintos pažeidžiančios Konstituciją. 2025 m. liepą institucija pradėjo papildomą tyrimą dėl savivaldybės naujai sudarytų vidaus sandorių.

Atnaujinta: 2025 09 29