BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

TEISMAS: KONKURENCIJOS TARYBA PAGRĮSTAI NUSTATĖ PAŽEIDIMĄ GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO SEKTORIUJE

2025 01 10

Regionų administracinis teismas pripažino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai nustatė, jog susisiekimo ministro patvirtintų taisyklių, pagal kurias krovinių vežėjams suteikiama prieiga prie perpildytų geležinkelių ruožų, nuostatos pažeidžia Konkurencijos įstatymą.

Teismas sausio 10 d. patvirtino Konkurencijos tarybos išvadą, jog tam tikros Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje prioriteto taisyklių nuostatos diskriminuoja potencialius viešosios geležinkelių infrastruktūros rinkos dalyvius jau veikiančio krovinių geležinkeliais vežėjo atžvilgiu pirmiausia dėl to, kad reikalavimai taikomi lygiavertėje padėtyje nesantiems subjektams. Anot teisėjų kolegijos, institucijos nutarime išsamiai pateikta esamo teisinio reguliavimo sukuriama nelygiavertės ūkio subjektų padėties analizė, argumentuotas skirtingų konkurencijos sąlygų sukūrimas toje pačioje rinkoje veikiantiems ar siekiantiems veikti ūkio subjektams.

Teismas konstatavo, kad nėra teisinio pagrindo panaikinti ar pakeisti institucijos nutarimo, todėl Susisiekimo ministerijos skundo netenkino. Šis sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Konkurencijos taryba 2023 m. lapkritį nustatė, kad susisiekimo ministro 2020 m. patvirtintų taisyklių nuostatos sukūrė kliūtis į krovinių vežimo geležinkeliais rinką ateiti naujiems vežėjams, nes jau veikianti įmonė „LTG Cargo“ buvo privilegijuojama. Konkurencijos taryba įpareigojo Susisiekimo ministeriją pakeisti taisyklių nuostatas taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymo reikalavimams, ir sumokėti 40 530 Eur baudą.

Ministerija baudą sumokėjo ir pakeitė prioriteto taisykles, taikomas skirstant pajėgumus perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymo reikalavimams, tačiau kreipėsi į teismą dėl dalies Konkurencijos tarybos nutarimo panaikinimo ir baudos dydžio sumažinimo.

Atnaujinta: 2025 01 10