BENDROVĖ SPLIUS NUBAUSTA UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ
Konkurencijos taryba birželio 28 d. SPLIUS, UAB (toliau – SPLIUS) už klaidinančios reklamos skleidimą, skyrė 10 000 Lt baudą, kuri yra mažesnė nei buvo apskaičiuota, nes įmonė prisipažino padariusi pažeidimą.
Tyrimą Konkurencijos taryba atliko gavusi TEO LT, AB skundą, dėl galimai klaidinančios reklamos, kuria siūloma palankiomis vartotojams sąlygomis užsisakyti SPLIUS teikiamas interneto, skaitmeninės televizijos ir kabelinės televizijos paslaugas.
Tyrimo metu Konkurencijos taryba nustatė, kad SPLIUS, teikianti elektroninių ryšių paslaugas Šiaurės ir Vakarų Lietuvos regionuose, nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. iki 2012 m. spalio 31 d. reklamavo vykdytą akciją „Rudens akcija“, kurios metu siūlė palankiomis sąlygomis užsisakyti jos teikiamas paslaugas.
Reklamoje prie skaitmeninės televizijos paslaugos pasiūlymo buvo nurodyti teiginiai: „Skaitmeninė TV nemokamai (iki lapkričio 1 d.)“, „Raiškioji TV nemokamai“, o prie kabelinės televizijos pasiūlymo nurodytas teiginys „iki lapkričio 1 d. nemokamai“.
Konkurencijos taryba nustatė, kad paslaugų apibūdinamas kaip nemokamas buvo klaidinantis, nes vartotojai, norėdami jais pasinaudoti, turėjo sudaryti terminuotas sutartis bei mokėti bendrovės nustatytus mokesčius, tačiau šios esminės vartotojui sąlygos reklamoje nebuvo nurodytos.
Taip pat Konkurencijos taryba pripažino klaidinančiais ir reklamos teiginius dėl paslaugų kainų – tai interneto paslaugų reklamos teiginį „nuo 5 Lt/mėn. + maršrutizatorius 1 Lt“; skaitmeninės televizijos reklaminį teiginį „įrašantis imtuvas vos už 1 Lt“ ir kabelinės televizijos reklamos teiginį „senjorams – nuo 6 Lt/mėn.“ bei „nuo 6 Lt/mėn.“. Šie teiginiai pripažinti klaidinančiais, nes neinformavo vartotojų apie sutartinius įsipareigojimus ir apie tai, kad reklamoje nurodyti mokesčiai galioja apibrėžtą laiką, o po to taikomi didesni mokesčiai.
Nors kai kuriomis sklaidos priemonėmis skleistose reklamose buvo prierašas „yra papildomų sąlygų“, tačiau, Konkurencijos tarybos nuomone, tai nepašalina vartotojų suklaidinimo galimybės, nes vartotojams pasirenkant tam tikrą SPLIUS siūlomą paslaugą reklamoje nurodytomis sąlygomis, vien iš reklamos teksto vartotojai negali numanyti apie egzistuojančias papildomas konkrečias paslaugos įsigijimo sąlygas.
Konkurencijos tarybos nutarimą galima rasti čia.
Pastaba
Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 4 dalis).
Komunikacijos skyrius
Atstovė viešiesiems ryšiams