BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

BENDROVĖS „MIKROVISATOS TV“ PLATINTA REKLAMA PRIPAŽINTA KLAIDINANČIA

2009 03 26

Konkurencijos taryba pripažino UAB „Mikrovisatos TV“ platintą reklamą, kurioje teigiama „Per papildomus televizorius skaitmenine TV mėgausitės nemokamai“, klaidinančia reklama. Už klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Mikrovisatos TV“ skirta 10 000 Lt bauda. Bendrovė taip pat įpareigota nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą, t.y. reklamos tekste nenaudoti reklaminio teiginio, kuris pripažintas klaidinančia reklama, jeigu tokie veiksmai dar yra tęsiami.

Tyrimą dėl UAB „Mikrovisatos TV“, kuri teikia skaitmeninės televizijos paslaugas, skrajutėse ir spaudos leidiniuose skelbtų reklamos teiginių Konkurencijos taryba pradėjo pagal vartotojo skundą. Vartotojo nuomone, teiginys „per papildomus televizorius skaitmenine TV mėgausitės nemokamai“ yra klaidinantis, kadangi norint matyti skaitmeninę TV per kitus televizorius, reikia už 170 Lt įsigyti skaitmeninės TV priedėlį kiekvienam televizoriui bei sumokėti kortelės aktyvavimo mokestį arba abonentinį mokestį.

Vertindama pažeidimą, Konkurencijos taryba šiuo atveju vadovavosi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 7 straipsnio 18 punkte įtvirtinta nuostata, kurioje nustatyta, kad komercinė veikla bet kuriomis aplinkybėmis yra klaidinanti, kai yra naudojamas produkto apibūdinimas kaip „papildomai už tą pačią kainą“, „nemokamas“ ar panašiai, jeigu vartotojas turi mokėti, išskyrus būtinas išlaidas, susijusias su produkto įsigijimu ar mokėjimu už jo pristatymą.

Konkurencijos tarybos nuomone, minimoje Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo normoje aiškiai ir nedviprasmiškai įtvirtintas išlaidų, kurios vertintinos kaip neišvengiamos, apibrėžimas. Tai – išlaidos dėl produkto paėmimo ar mokėjimo už jo pristatymą, pvz., transportavimo, pašto, kurjerio ar panašūs vartotojui atsiradę mokesčiai. Minima įstatymo nuostata negali būti aiškinama ją išplečiant, todėl vartotojui, norinčiam skaitmeninę televiziją žiūrėti per papildomus televizorius, atsiradusios papildomos išlaidos (dėl TV priedėlio įsigijimo ir kt.) nėra priskiriamos neišvengiamoms išlaidoms pagal Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 7 straipsnio 18 punktą.

Konkurencijos taryba primena, kad nuo 2008 m. vasario mėn. galiojančiame Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme išdėstyta, kokiais atvejais komercinė veikla yra klaidinanti ir to nereikia įrodinėti, todėl ūkio subjektai, reklamuodami savo veiklą, turėtų visapusiškai įvertinti įstatyme nurodytus klaidinančios komercinės veiklos apibūdinimus.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2015 12 23