BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

EKONOMIKOS MOKYTOJAI GILINO ŽINIAS APIE KONKURENCIJĄ

Pusšimtis ekonomikos mokytojų iš įvairių šalies regionų atsiliepė į Konkurencijos tarybos kvietimą dalyvauti seminaruose, kurių metu tiesiogiai su ekspertais aptarė ne tik moksleiviams kylančius klausimus apie konkurenciją.

Konkurencijos taryba, tęsdama iniciatyvą skleisti žinią apie konkurencijos naudą moksleiviams per ekonomikos pamokas, spalio ir lapkričio mėnesiais ekonomikos mokytojams surengė tris edukacinius seminarus. Diskutuodami su institucijos ekspertais pedagogai pripažino, kad moksleiviai konkurenciją pirmiausia sieja su sporto varžybomis, kur geriausi pelno medalius. Tačiau, kaip akcentavo Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas, paaiškinti jaunajai kartai konkurencijos principus yra nemenkas iššūkis, nes varžymasis sporto varžybose gerokai skiriasi nuo konkurencijos rinkoje tarp verslo įmonių.

„Už konkurenciją esame atsakingi mes visi, todėl labai svarbu, kad moksleiviai būtų kuo anksčiau supažindinami su konkurencijos principais ir suvoktų, kad būtent konkurencija užtikrina vartotojams optimalų kainos ir kokybės santykį, didesnį pasirinkimą bei inovacijas. Gimnazistai jau dabar yra vartotojai, o po kurio laiko vieni jų pasuks verslo, kiti – politikos link. Politikai taip pat yra atsakingi už konkurenciją, nes priima teisės aktus ir kuria šalies konkurencinę aplinką. Jeigu ši aplinka yra palanki seniai rinkoje veikiančioms įmonėms ir nevilioja ateiti naujų žaidėjų, senbuviai gali nejausti konkurencinio spaudimo ir sudaryti draudžiamus susitarimus“, – sakė Š. Keserauskas.

Seminaro dalyviai iš Konkurencijos tarybos ekspertų išgirdo, kaip atpažinti kartelius, analizavo praktines situacijas, kada būtų galima įtarti, kad konkurentai sudarė draudžiamą susitarimą, sužinojo, kokiais įrodymais remdamasi Konkurencijos taryba nagrinėja šiuos vienus pavojingiausių Konkurencijos įstatymo pažeidimų.

Surengtuose debatuose ekonomikos mokytojai trumpam patys tapo rinkos dalyviais ir diskutavo, kada viešieji subjektai galėtų imtis komercinės veiklos, o kada reikėtų vietą rinkoje užleisti privačiam verslui. Pedagogai taip pat domėjosi Konkurencijos tarybos nagrinėtais įmonių susijungimais, aiškinosi, kaip atpažinti klaidinančią reklamą.

Tai ne pirma Konkurencijos tarybos iniciatyva siekiant skleisti konkurencijos kultūrą dar mokykloje. 2017–2018 mokslo metais vykdyto projekto #KTeinaĮmokyklą metu institucijos ekspertai vedė ekonomikos pamokas 21-oje sostinės gimnazijoje ir su daugiau nei 700 vyresnių klasių moksleivių diskutavo įvairiais konkurencijos teisės klausimais.

Konkurencijos taryba šių metų rugsėjį pasirašė bendradarbiavimo sutartį su jaunimo verslumą ugdančia VšĮ „Junior Achievement Lietuva“, kuri ruošia ekonomikos mokytojus, vykdo įvairias edukacines verslumo skatinimo programas, siekia stiprinti mokyklų bei verslo partnerystę ir užtikrinti, kad ugdymo programos kuo didesnį dėmesį skirtų verslumo įgūdžių formavimui.

Atnaujinta: 2018 11 12