EUROPOS KOMISIJOS PAAIŠKINIMAI DĖL KONKURENCIJOS TAISYKLIŲ TAIKYMO TRANSPORTO SEKTORIUJE AKTUALŪS IR LIETUVAI
Europos Komisija, siekdama kuo išsamiau supažindinti variklinių transporto priemonių sektoriaus atstovus su Europos Sąjungos konkurencijos taisyklių taikymu, parengė šiame sektoriuje aktualių konkurencijos taisyklių taikymą paaiškinantį dokumentą. Dokumentas, kuriame pateikiami atsakymai į dažnai užduodamus klausimus, pirmiausia aktualus variklinių transporto priemonių gamintojams ir įgaliotiems tiekėjams, platintojams, remontininkams bei atsarginių dalių tiekėjams, o taip pat ir vartotojams.
2010 m. Europos Komisija priėmė naująjį Variklinių transporto priemonių bendrosios išimties reglamentą ir Papildomas gaires, kuriose pateiktos rekomendacijos dėl ES konkurencijos taisyklių taikymo transporto priemonių gamintojų ir įgaliotųjų platintojų arba remontininkų susitarimams. Tačiau dėl šių dokumentų taikymo minimos rinkos dalyviams kilo nemažai klausimų. Todėl dokumente, kuriame pateikiami atsakymai į dažnai užduodamus klausimus (DUK) pirmiausia aptariami variklinių transporto priemonių sektoriaus apribojimai, dėl kurių transporto priemonių gamintojų ir įgaliotųjų platintojų arba remontininkų susitarimais gali būti pažeidžiamos ES konkurencijos taisyklės. Paaiškinimuose taip pat nurodomas elgesys arba susitarimai, kurie, įprastai, nėra draudžiami ES konkurencijos taisyklių. DUK aptariamos tokios aktualios temos, kaip garantijos sąlygų vykdymas, techninės priežiūros paslaugos lizingo sutarčių atveju, atsarginių dalių tiekimas, įrankių naudojimas (įsigijimas), galimybė gauti techninę informaciją ir galimybė patekti į įgaliotųjų remontininkų tinklus.
Tai, kad ES konkurencijos taisyklių taikymo minimame sektoriuje klausimai svarbūs ir Lietuvoje, patvirtina Konkurencijos tarybos 2009 m. atliktas galimo konkurencijos teisės reikalavimų pažeidimo tyrimas dėl kai kurių automobilius parduodančių įmonių veiksmų. Šios įmonės reikalavo atlikti garantinių automobilių techninę priežiūrą tik jų įgaliotame tinkle. Tyrimas buvo baigtas, kai pažeidimu įtariamos įmonės pateikė įsipareigojimus pakeisti automobilių garantijos taikymo sąlygas taip, kad iš jų būtų pašalinta garantijos sąlyga, jog automobilių garantinio laikotarpio metu atlikus automobilio techninę priežiūrą pas nepriklausomus remontininkus, prarandama galimybė naudotis automobilio garantiniu aptarnavimu. Tokie bendrovių, parduodančių automobilius, veiksmų pokyčiai leido Lietuvos vartotojams pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda (galimai mažesnėmis nepriklausomų remontininkų kainomis, vietos ir paslaugų įvairove ir kt.), renkantis techninio aptarnavimo paslaugas, bei tuo pačiu neprarasti galimybės naudotis automobilio pardavėjo teikiamu garantiniu aptarnavimu.
Europos Komisijos dokumentas „Dažnai užduodami klausimai apie ES antimonopolinių taisyklių taikymą variklinių transporto priemonių sektoriuje“ –
http://ec.europa.eu/competition/sectors/motor_vehicles/legislation/mv_faq_lt.pdf
Atstovė viešiesiems ryšiams