BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

ĮMONĖMS “LUKOIL BALTIJA” IR “TŪTA” SKIRTOS BAUDOS UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ

2013 03 26

Konkurencijos taryba 2013 m. kovo 25 d. skyrė 20000 Lt baudą UAB “Lukoil Baltija” (toliau – “Lukoil Baltija”) ir 1000 baudą UAB “Tūta” (toliau – “Tūta”) už klaidinančios reklamos skleidimą.

Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo gavusi vartotojo skundą, kad jį suklaidino reklama apie LUKOIL degalinėse vykdomą akciją „Sabonis 220“, nes jis, įvykdęs akcijos sąlygas, negalėjo įsigyti vienos iš pasirinktų reklamuojamų prekių.

Atlikusi tyrimą Konkurencijos taryba nustatė, kad “Lukoil Baltija” ir “Tūta” skirtingomis informavimo priemonėmis (interneto svetainėse, LUKOIL degalinių teritorijose) skleidė akcijos “Sabonis 220” reklamą, kuri skelbė, kad pirkdami degalų ar kitų prekių LUKOIL degalinėse už 30 ar daugiau litų vartotojai gauna akcijos lipdukus. Surinkus 15 lipdukų už ypatingą kainą galima įsigyti net penkių rūšių prekių. Tačiau akcijai net neįpusėjus, nebuvo galima įsigyti vienos iš reklamuojamų prekių. Konkurencijos taryba pažymėjo, kad nors vartotojai buvo informuoti, jog prekių kiekis ribotas, tačiau įvertinę akcijos trukmę (apytiksliai trys mėnesiai) bei aplinkybę, jog lipdukų rinkimas gali užtrukti tam tikrą laiko tarpą, pagrįstai galėjo tikėtis, kad reklamos davėjas siūlomų prekių turės pakankamai ir kad jų nepritrūks dar neįpusėjus akcijai.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes, konstatavo, kad tokia reklama galėjo suklaidinti vartotojus ir nulemti jų pasirinkimą pirkti degalus būtent LUKOIL degalinėse, nes jie tikėjosi, įvykdę akcijos sąlygas, įsigyti norimą prekę už ypatingą kainą.

Konkurencijos tarybos nutarimą galima rasti čia.

Pastaba

Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 4 dalis).

 

Komunikacijos skyrius

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 06