ĮVERTINTA DIDŽIŲJŲ MAŽMENINĖS PREKYBOS TINKLŲ PADĖTIS RINKOJE
Konkurencijos taryba atliko didžiųjų prekybos tinklų padėties mažmeninėje prekyboje analizę.
Analizė parodė, kad didieji prekybos tinklai valdo 6,5 proc. maisto produktais prekiaujančių parduotuvių; tinklų parduotuvių plotas yra daugiau nei 47 proc. viso tokių parduotuvių ploto, o prekių apyvarta, tenkanti 1 kv. m., yra dvigubai ir daugiau didesnė, negu ne tinklų parduotuvėse. Tinklams priklausantys prekybos centrai išsiskiria dideliu siūlomų prekių asortimentu (30-40 tūkst. prekių pavadinimų), suteikiančiu pirkėjui galimybę apsipirkti vienoje vietoje, ko negali pirkėjams pasiūlyti specializuotos ir nespecializuotos parduotuvės. Didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, prekybos centrai išsidėstę visoje Lietuvos teritorijoje ir tik penkių savivaldybių teritorijose nėra nė vienos tinklams priklausančios parduotuvės ir penkių savivaldybių - po 1 parduotuvę. Daugiausia prekybos tinklų parduotuvių yra didžiuosiuose miestuose - Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Analizės metu buvo įvertinti ir kiti prekybos tinklų, specializuotų, pavienių (mišrių prekių) parduotuvių, taip pat priklausančių atskiriems mažiems tinklams, skirtumai.
Siekiant nustatyti, ar didieji prekybos tinklai nenaudoja savo pranašumo derybose dėl prekių tiekimo, buvo įvertinti 19 įmonių, veikiančių įvairiose veiklos srityse, duomenys, kurie parodė, kad nė vienas gamintojas savo prekių neparduoda vienam didžiajam tinklui - visi gamintojai bendradarbiauja beveik su visais tinklais ir kitais pirkėjais: didmenininkais, kitais mažmenininkais, visuomeninio maitinimo įmonėmis, viešbučiais, eksportuoja - eksporto galimybės išsiplėtė įstojus į ES.
Atlikto tyrimo dėl didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų padėties rinkoje duomenys skelbiami Konkurencijos tarybos interneto svetainėje www.konkuren.lt
Atstovė viešiesiems ryšiams