KARTODROMĄ PERIMANTI TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ TURI LAIKYTIS VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLIŲ
Konkurencijos taryba, įvertinusi Trakų rajono savivaldybės planus perimti Aukštadvaryje esantį kartodromą patikėjimo teise ir perduoti jį valdyti savo įstaigai Kūno kultūros ir sporto centrui, įspėjo apie būtinybę laikytis valstybės pagalbos taisyklių.
Savivaldybė nurodo, kad kartodromas būtų naudojamas siekiant didinti jaunimo užimtumą, skatinti vaikus ir jaunuolius sportuoti, tenkinti fizinio aktyvumo poreikius, todėl ten ketinama reguliariai organizuoti užsiėmimus, stovyklas vaikams bei jaunuoliams. Vis dėlto kartodrome vyktų ir komercinė veikla: automobilių, kartingų ir motociklų sporto varžybos, treniruotės, kiti renginiai. Trakų rajono savivaldybės taryba planuoja patvirtinti įkainių važiavimu kartodromu suaugusiems, vaikams dydžius bei valandinius trasų nuomos įkainius varžyboms organizuoti.
Konkurencijos taryba atkreipė Trakų rajono savivaldybės dėmesį, kad perduodant kartodromą jos valdomam Kūno kultūros ir sporto centrui turi būti laikomasi Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisyklių, kadangi turtas bus naudojamas tiek neūkinei neformalaus švietimo ir vaikų stovyklų veiklai, tiek ūkinei (komercinei) veiklai. Savivaldybė turėtų užtikrinti, kad parama Kūno kultūros ir sporto centrui bus teikiama laikantis valstybės pagalbos taisyklių: arba suteikta de minimis pagalbos vertė neviršys 200 000 Eur per 3 finansinius metus ribos, arba, netaikant de minimis reglamento, valstybės pagalba ūkinei veiklai bus teikiama tik iš anksto apie ją pranešus Europos Komisijai.
Konkurencijos taryba priminė, kad be Europos Komisijos pritarimo teikiama valstybės pagalba laikoma neteisėta ir, Europos Komisijai pripažinus jos nesuderinamumą su bendrąja rinka, turėtų būti išieškota iš pagalbos gavėjų su palūkanomis.
Be to, savivaldybė įspėta, kad tuo atveju, jeigu jos nustatyti trasų nuomos įkainiai neatitiktų rinkos kainos ir dėl to kartodromu palankesnėmis nei rinkos sąlygomis naudotųsi, pavyzdžiui, organizacijos rengti profesionalaus sporto renginius ir iš jų gautų bilietų pardavimo, reklamos, transliavimo teisių ar kitas komercines pajamas, tokioms organizacijoms taip pat galėtų atsirasti valstybės pagalbos kriterijus atitinkanti parama, kuri turėtų būti teikiama tik laikantis valstybės pagalbos taisyklių.