KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖ ĮPAREIGOTA PAKEISTI KONKURENCIJOS ĮSTATYMUI PRIEŠTARAUJANTĮ SPRENDIMO PUNKTĄ
Vykdydama Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimą, kuria byla buvo grąžinta papildomam tyrimui atlikti, Konkurencijos taryba posėdyje apsvarstė atlikto papildomo tyrimo išvadas. Patikslinusi rinkos apibrėžimą ir įvertinusi nustatytas aplinkybes, Konkurencijos taryba pripažino, kad Kauno miesto savivaldybės tarybos 2001 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. 212 patvirtintų Kauno miesto atliekų tvarkymo taisyklių 24 punktas, kuriame nurodyta, kad mišrias komunalines atliekas iš gyventojų, įstaigų ir organizacijų surenka ir išveža savivaldybės kontroliuojamos įmonės, kurioms Kauno miesto savivaldybės taryba pavedė atlikti šią užduotį, prieštaravo Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams; o Kauno miesto savivaldybės tarybos 2002 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. 123 1 punktas, kuriuo pavesta UAB „Kauno švara“ tvarkyti mišrias komunalines atliekas savivaldybės teritorijoje, prieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams. Atsižvelgus į tai, kad 2008 m. kovą buvo patvirtintos naujos Kauno miesto atliekų tvarkymo taisyklės, savivaldybė įpareigota per tris mėnesius pakeisti savivaldybės tarybos 2002 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. 123 „Dėl mišrių komunalinių (buitinių) atliekų tvarkymo“ 1 punktą taip, kad jis neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.
Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis įpareigoja valstybės valdymo ir savivaldos institucijas užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Minėtoms institucijoms draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams. Konkurencijos taryba nustatė, jog Kauno miesto savivaldybės priimti sprendimai, kuriais pavedama vykdyti mišrių komunalinių (buitinių) atliekų surinkimą ir išvežimą UAB „Kauno švara“ be konkurso suteikus jai išimtines paslaugos teikimo teises, sudaro kliūtis potencialiems paslaugos teikėjams įeiti į rinką ir konkuruoti su savivaldybės kontroliuojama įmone.
Konkurencijos tarybos nuomone, Kauno miesto savivaldybė, organizuodama atliekų tvarkymo sistemą Kauno mieste, kartu turėjo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę, kuri galėjo būti apribota tik esant ypatingoms sąlygoms. Savivaldybė, prieš suteikdama savo kontroliuojamam ūkio subjektui išimtines teises be konkurso, turėjo įvertinti galimybes vykdyti atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugų teikimą konkurencijos sąlygomis.
Atstovė viešiesiems ryšiams