BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖ PAŽEIDĖ KONKURENCIJOS ĮSTATYMO REIKALAVIMUS

2006 01 19

Konkurencijos taryba, posėdyje apsvarsčiusi atlikto tyrimo išvadas, pripažino, kad Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintų Kauno miesto atliekų tvarkymo taisyklių ir šios tarybos 2002 m. gegužės 30 d. priimto sprendimo nurodyti punktai, taip pat Kauno miesto savivaldybės atsisakymas sudaryti sutartį su UAB „Dzūtra“ dėl mišrių komunalinių (buitinių) tvarkymo prieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams. Kauno miesto savivaldybė įpareigota per tris mėnesius pakeisti nutarime nurodytas sprendimų nuostatas taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsniui.

Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis įpareigoja valstybės valdymo ir savivaldos institucijas užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Minėtoms institucijoms draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams. Tyrimo metu nustatyta, kad Kauno miesto savivaldybė, sutartimi suteikdama UAB „Kauno švara“ išimtines teises teikti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas Kauno mieste ir atsisakydama sudaryti paslaugų teikimo sutartis su kitais ūkio subjektais, sudarė konkurencijos sąlygų skirtumus atitinkamoje mišrių komunalinių (buitinių) atliekų tvarkymo rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams. Dėl tokių savivaldybės veiksmų į Konkurencijos tarybą kreipėsi UAB „Dzūtra“ - komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas teikianti bendrovė, kuri veiklą vykdo Alytaus miesto ir rajono, Kauno rajono ir kitų savivaldybių teritorijose ir kuri negalėjo plėsti savo veiklos teikdama komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas ir Kauno mieste.

Išanalizavusi teisės aktus, reglamentuojančius padėtį komunalinių atliekų tvarkymo rinkoje ir nustatytus savivaldybių įgaliojimus, Konkurencijos taryba konstatavo, kad UAB „Kauno švara“ savivaldybės veiksmais buvo suteikta privilegija veikti atitinkamoje rinkoje. Tokie Kauno miesto savivaldybės veiksmai nebuvo sąlygoti Atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimų ir diskriminavo kitus ūkio subjektus. Kadangi savivaldybė neturi pagrįstų motyvų suteikti išimtines teises vienam ūkio subjektui, atsižvelgusi į šios rinkos specifiką ji turėtų svarstyti galimybes sudaryti sutartis ir su kitais ūkio subjektais.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 21