BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KLAIDINANČIA REKLAMA PRIPAŽINTI „TELE2“ PASIŪLYMAI APIE TELEFONUS UŽ 0 LITŲ

2010 11 04

Konkurencijos taryba nutarė pripažinti UAB „Tele2“ skleistą reklamą „Daugybė telefonų už 0 litų“, „Telefonai kainuoja 0 litų“, joje nenurodžius papildomos informacijos apie kitus vartotojams taikomus mokesčius, bei to, kad 0 litų yra pirmoji įmoka už telefoną, klaidinančia reklama. Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus pažeidžiančios reklamos naudojimą UAB „Tele2“ skirta 7 tūkst. litų bauda.

Reklamoje, kurios teiginiai pripažinti klaidinančiais, vartotojai buvo informuojami, kad pasinaudoję UAB „Tele2“ pasiūlymu už mobilųjį telefoną mokės 0 Lt. Tačiau, kaip parodė atliktas tyrimas, vartotojui pasirinkus vieną iš reklamoje minimų telefonų, jis sumokės tik 0 Lt pradinę įmoką, tačiau dar turės sudaryti 24 mėn. judriojo telefono ryšio paslaugų sutartį su mokėjimo planu „Mini“ bei, priklausomai nuo konkretaus pasirinkto telefono modelio, sutarties galiojimo laikotarpiu turės mokėti mėnesinį telefono mokestį.

UAB „Tele2“ reklama, kurioje teigta „Daugybė telefonų už 0 litų“, „Telefonai kainuoja 0 litų“, per televizijos kanalus buvo skleista nuo 2010 m. kovo 18 d. iki 2010 m. kovo 23 d., per radijo stotis - nuo 2010 m. kovo 22 d. iki 2010 m. balandžio 25 d. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, padaryta išvada, kad reklamoje nenurodžius papildomos informacijos apie kitus vartotojams taikomus mokesčius bei nepateikus informacijos, kad 0 Lt yra pirmoji įmoka už telefoną, skleista reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių bei, atitinkamai, pažeidžia ir Reklamos įstatymo 5 straipsnį.

Skirdama baudą už nustatytą pažeidimą Konkurencijos taryba atsižvelgė tiek į UAB „Tele2“ skleistos reklamos trukmę, tiek į jos skleidimo mastą. Taip pat buvo įvertinta bendrovės atsakomybę lengvinanti aplinkybė – UAB „Tele2“, padariusi pažeidimą, savo noru užkirto kelią žalingoms pasekmėms, nes savo iniciatyva 2010 m. kovo 24 d. pakeitė per televiziją transliuojamą reklamą. Į reklamą jau buvo įtraukta informacija apie sutarties galiojimo laikotarpiu taikomus telefono mokesčius bei informuojama, kad 0 litų yra tik pirmoji įmoka už mobiliuosius telefonus. Bendrovės atsakomybę lengvinančia aplinkybe pripažinta ir tai, kad viešo bylos nagrinėjimo posėdžio Konkurencijos taryboje metu UAB „Tele2“ atstovas pripažino savo atsakomybę bei nurodė, kad pažeidimas kilo dėl žmogiškosios klaidos faktoriaus, taip pat neginčijo pranešime apie atliktą tyrimą pateiktų išvadų.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 12