KLAIDINANTI REKLAMA KATALOGE „SELECT PAVASARIS 2001“
Konkurencijos taryba šiandien posėdyje svarstė klausimą dėl kataloge SELECT PAVASARIS 2001 Nr.1 skelbtų teiginių atitikimo Reklamos įstatymo reikalavimus. Posėdyje priimtas nutarimas, kuriame konstatuojama, kad kai kurie minėtame kataloge skelbti teiginiai yra klaidinanti reklama. UAB „Select Vilnius“, Lietuvos gyventojams platinanti katalogus, kuriuose siūloma paštu užsisakyti prekių, įpareigota nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą. Bendrovė taip pat turi paneigti nurodytus klaidinančius teiginius išspausdindama skelbimus didžiausiuose krašto dienraščiuose bei naujame katalogo numeryje. Bendrovė įspėta, kad nenutraukusi klaidinančios reklamos naudojimo gali būti nubausta vadovaujantis Reklamos įstatymo nuostatomis.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad UAB „Select Vilnius“ nuo šių metų pradžios iki kovo vidurio per VĮ „Lietuvos paštas“ 750000 egz. tiražu išplatino žurnalų- katalogų, kuriuose siūloma paštu užsisakyti kataloge siūlomas prekes. UAB „Select Vilnius“ pagal sutartį visiškai atsako už šių katalogų reklamos turinį. Pavyzdžiui, kataloge buvo siūloma pirkti „ Haapkup Belsana“ plaukų priežiūros priemonę, kuri paprasta ir neįtikėtinai efektyvi - netrukus bus galima didžiuotis stipresniais ir tankesniais plaukais. Siūlomas magnetinis laikysenos korektorius - akimirksniu palengvina skausmą ir ištaiso laikyseną. Rekomenduojamos įsigyti obuolių acto kapsulės pristatomos kaip neįtikėtinai efektyvi lieknėjimo priemonė, taip pat padedanti sumažinti cholesterolio kiekį, kontroliuoti senėjimo procesą, sustiprinti imunitetą, pagerinti medžiagų apykaitą, sumažinti kraujospūdį, sustabdyti plaukų slinkimą ir kt. Nurodyti šie ir kiti teiginiai kataloge reklamuojant siūlomas prekes buvo naudojami kryptingai, skatinant vartotojus jas užsisakyti. Plaukų priežiūros priemonei, magnetiniam laikysenos korektoriui ir obuolių actui suteiktos ypač patrauklios savybės, kurios galėjo paveikti vartotojų ekonominį elgesį. Tuo tarpu UAB „Select Vilnius“, kaip reklamos davėja, negalėjo pagrįsti šių ir kitų nurodytų teiginių teisingumą. Posėdžio metu bendrovės atstovai taip pat pripažino, kad kataloge SELECT PAVASARIS 2001 kai kurie teiginiai, reklamuojantys siūlomas prekes, neatitinka tikrovės ir pažadėjo nebeklaidinti vartotojų, platindami naujus katalogo numerius.
Atstovė viešiesiems ryšiams