KLAIDINANTI REKLAMA „NAMŲ MEDICINOS ENCIKLOPEDIJOS“ LANKSTINUKE
Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo tyrimo išvadas dėl UAB „IPM Baltic“ veiksmų atitikimo Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus ir priėmė nutarimą.
UAB „IMP Baltic“ Lietuvos gyventojams išplatino reklaminius lankstinukus, kuriuose buvo siūloma tapti informatyvios „Namų medicinos enciklopedijos“, platinamos paštu, prenumeratoriais. Už tai buvo žadama 3 nuostabios 100 Lt vertės dovanos ir galimybė dalyvauti loterijoje. Joje buvo galima laimėti šiuolaikišką elektrinį dantų šepetėlį. Bendrovės lankstinukai, išleisti 600 tūkst. egzempliorių tiražu, buvo platinami su daugeliu Lietuvos žurnalų ir savaitraščių bei dienraščiu „Lietuvos rytas“.
Konkurencijos tarybos iniciatyva atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad lankstinuke praleista dalis informacijos, kuri reikalinga galimam vartotojų klaidinimui išvengti. Reklaminiame lankstinuke nėra nurodyta galutinė visiškai sukomplektuoto prenumeruojamo leidinio kaina ir visos prenumeratos trukmė. Tyrimo metu paaiškėjo, kad siūlomų trijų dovanų vertė yra mažesnė nei 100 litų, kadangi nurodytą sumą sudaro ne trijų, o keturių daiktų vertė. Teiginį apie „3 nuostabias 100 Lt vertės dovanas“ galima vertinti kaip klaidinančią reklamą ir dėl to, kad nenurodoma, jog dovaną –elektrinį dantų šepetuką- vartotojas gaus su sąlyga, jei laimės „auksinių koriukų“ loteriją.
Posėdyje Konkurencijos taryba nutarė pripažinti UAB „IMP Baltic“ reklaminiame lankstinuke apie „Namų ūkio enciklopedijos“ prenumeratą pateiktą informaciją klaidinančia reklama. Bendrovė įpareigota nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą, o jos nenutraukus gali būti skirtos Reklamos įstatyme numatytos baudos.
Priimtas nutarimas taip pat įpareigojo UAB „IMP Baltic“ per mėnesį paneigti klaidinančius reklamos teiginius tuose pačiuose periodiniuose leidiniuose, su kuriais lankstinukai buvo išplatinti anksčiau, ir apie tai informuoti Konkurencijos tarybą.
Atstovė viešiesiems ryšiams