BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖ PRIPAŽINTA PAŽEIDUSI KONKURENCIJOS ĮSTATYMĄ

2010 05 13

Konkurencijos taryba, įvertinusi atlikto tyrimo išvadas, pripažino, kad Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2009-05-28 sprendimas Nr.T2-196 ir 2010-01-20 AB „Klaipėdos energija“ akcininkų sutarties 4.4 punktas pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus.

Konkurencijos taryba nustatė, kad minėtu sprendimu ir sutarties 4.4 punktu Klaipėdos miesto savivaldybės taryba įsipareigojo iš jos biudžeto finansuojamas įstaigas ir organizacijas išlaikyti centralizuoto šilumos tiekimo tinkle, tokiu būdu sudarydama skirtingas konkurencijos sąlygas šilumą tiekiančioms bendrovėms (UAB „Lamberta“, AB „VST“, AB „Lietuvos dujos“ ir kt.) veikti atitinkamoje šilumos energijos šaltinių rinkoje ir konkuruoti su AB „Klaipėdos energija“ dėl šilumos vartotojų.

Tyrimą Konkurencijos taryba atliko gavusi Vyriausybės atstovo Klaipėdos apskrityje prašymą ir nustačiusi, kad Klaipėdos miesto savivaldybės taryba pasirašė AB „Klaipėdos energija“ akcininkų sutartį, suteikiančią išimtinę teisę AB „Klaipėdos energija“ teikti šildymo paslaugas 117 įstaigų ir organizacijų, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto. Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad viešojo administravimo subjektams draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas ar diskriminuoja atskirus ūkio subjektus.

Įvertinus tyrimo metu įvertinus gautą informaciją, buvo padaryta išvada, kad šilumos energiją tiekiantys ūkio subjektai gali tarpusavyje konkuruoti siūlydami vartotojams savo šilumos energijos šaltinius. Ir nors šiuo metu jų parduodamos šilumos kaina būtų didesnė negu AB „Klaipėdos energija” centralizuotai tiekiamos šilumos kaina, o savivaldybė pagal teisės aktus turi rinktis pigiausią šildymo būdą, tačiau jeigu ateityje šildymas alternatyviais būdais taptų pigesnis nei centralizuotas, įmonės turi turėti galimybę pasiūlyti savo paslaugas Klaipėdos savivaldybei. Tuo tarpu galiojant minimos sutarties 4.4 punktui Klaipėdos savivaldybė tokią pasirinkimo galimybę praranda, kadangi nepriklausomai nuo siūlomos šildymo kainos, ilgalaikės ir neterminuotos sutarties galiojimo metu ji privalės pirkti paslaugas tik iš AB „Klaipėdos energija”. Tokiu būdu kitiems ūkio subjektams neribotam laikui užkertama galimybė konkuruoti su AB „Klaipėdos energija” dėl paslaugų tiekimo Klaipėdos savivaldybės įstaigoms ir organizacijoms, o UAB „Klaipėdos energija”, užsitikrinusi 117 nuolatinių vartotojų, bus privilegijuota kitų šios rinkos dalyvių atžvilgiu.

Konkurencijos taryba pažymi, kad minimos sutarties 4.4 punkto pripažinimas prieštaraujančiu Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams nereiškia, kad Klaipėdos savivaldybė apskritai negali nuspręsti dėl jai priklausančių įstaigų ir organizacijų šildymo būdo. Sutarties punktas gali būti atitinkamai pakeistas nustačius savivaldybei galimybę peržiūrėti šį punktą ir, atsižvelgus į tuo metu rinkoje veikiančius ūkio subjektus, šildymo energijos šaltinių kainas bei kitas aplinkybes, pasirinkti kitą šildymo būdą.

Klaipėdos miesto savivaldybė įpareigota per 1 mėnesį panaikinti nurodytą sprendimą ir nurodytą sutarties punktą, arba pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 25