BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA ALUDARIŲ SKUNDĄ NAGRINĖS PAGAL KONKURENCIJOS ĮSTATYMO REIKALAVIMUS

2003 10 20

Konkurencijos taryba, šiandien gavusi AB „Kalnapilio - Tauro grupė“, AB „Gubernija“ ir AB „Ragutis“ pareiškimą dėl koncerno „Baltic Beverages Holding“ grupei priklausančios AB „Švyturys - Utenos alus“ galimo piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi, atidžiai išnagrinės pareiškėjų išdėstytus faktus ir susiklosčiusią situaciją rinkoje. Kaip reikalauja Konkurencijos įstatymas, per 14 dienų bus priimtas nutarimas dėl tyrimo pradėjimo arba atsisakymo pradėti tyrimą pagal gautą pareiškimą.

2000 m. lapkričio 9 d. nutarimu „Carlsberg A/S“ ir (arba) BBH dėl galimos pernelyg didelės koncentracijos rinkoje buvo įpareigotos parduoti neįvardintą vieną iš koncentracijoje dalyvavusių įmonių -arba AB „Švyturys“, arba AB “Kalnapilis“, arba UAB „Utenos alus“ per nustatytą terminą, taip pat buvo nustatytos koncentracijos vykdymo sąlygos. Kadangi pardavimo procesas vyko 2000 metais, bendrovių tuo metu užimamos rinkos dalys buvo skaičiuojamos atsižvelgiant į alaus rinkos stuktūros kitimo tendencijas 1998 ir 1999 metais. Tuo metu koncentracijoje dalyvavusios didžiausios alaus įmonės tais metais užėmė maždaug vienodą alaus rinkos dalį: AB „Švyturys“ atitinkamai -19,9 ir 20,2 proc., UAB „Utenos alus“- 12,2 ir 21,6 proc., AB „Kalnapilis“-26 ir 20,7 proc. AB „Kalnapilis“ tuo metu buvo pati moderniausia įmonė, turinti žinomus prekės ženklus ir gerą produkcijos pardavimo ir rinkodaros tinklą. Dėl šios priežasties, nusprendus BBH parduoti AB „Kalnapilis“, buvo imtasi priemonių atskirti šios bendrovės produkcijos pardavimo ir marketingo tinklą nuo UAB „Jungtinis alaus centras“. Konkurencijos taryba akcentuoja, kad AB „Kalnapilis“ pardavimo procesas užtruko ne pusantrų metų, kaip teigiama pareiškime, o apie 11 mėnesių. Europos Komisijos praktikoje įmonių pardavimo procesai dėl sudėtingo administravimo užtrunka panašiai ar net ilgiau. Konkurencijos taryba kontroliavo pardavimo procesą ir koncentracijos dalyviams nustatytų įpareigojimų vykdymą. Kadangi AB „Kalnapilis“ buvo parduotas vienam iš pagrindinių konkurentų, turinčiam tvirtas rinkos pozicijas Lietuvoje, konkurencija alaus rinkoje tapo intensyvesnė.

Visi argumentai ir galimo piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi alaus rinkoje įrodymai, kurie yra pateikti gautame pareiškime, Konkurencijos tarybos specialistų bus išnagrinėti, o išvados pateiktos svarstyti Konkurencijos tarybai.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 18