BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA: „ELECTRONIC TRADE“ PREKIŲ PASIŪLYMAI KLAIDINO PIRKĖJUS

2015 07 16

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Electronic Trade“ savo internetinėje svetainėje www.bigbox.lt bei kitomis reklamos sklaidos priemonėmis skleidė pirkėjus klaidinančias elektronikos gaminių reklamas ir taip pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnį.

Konkurencijos tarybos vertinimu, atsitiktine tvarka parinktų prekių – trintuvo, šaldytuvo, skalbimo mašinų, kokteilinės, šaldiklio dėžės ir televizoriaus reklamose nurodytos aktualios ir palyginamosios („nubrauktos“) kainos atspindėjo ne realią, o bendrovės sukurtą imitacinę naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos nuomone, jei prieš įsigyjant prekes pirkėjams būtų žinoma teisinga informacija apie realią gaunamą naudą, labai tikėtina, kad pastarieji būtų ieškoję palankesnių pasiūlymų kitose prekybos vietose. Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad UAB „Electronic Trade“ pažeidimas truko net 6 mėnesius, Bendrovei skyrė 7182 eurų baudą.

„Informacija susijusi su kaina internetinėje prekyboje dažnai daro lemiamą įtaką įsigyjant prekę vien dėl to, kad pirkėjai realiai negali pamatyti ar paliesti prekės ar kitaip susipažinti su jos funkcinėmis savybėmis. Todėl pardavėjai privalo užtikrinti, kad reklamose pateikta informacija neklaidintų pirkėjų, o prekių palyginamosios kainos atspindėtų realią įsigyjamos prekės vertę, –  sako Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojas.

Konkurencijos taryba pažymi, kad vartotojai nukentėję dėl klaidinačios reklamos, gali kreiptis į teismą ir prašyti, jog reklamos davėjas atlygintų dėl suklaidinimo patirtą žalą. Žalos, atsiradusios dėl klaidinančios reklamos, atlyginimą reglamentuoja LR Civilinio Kodekso 6.301 str.- 6.304 str.

Konkurencijos tarybos ekspertai birželio mėnesį gavo 29 skundus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų bei išsiuntė 30 įspėjimų reklamos davėjams. Šiuo metu vykdomi 2 tyrimai dėl galimai klaidinančių reklamų.

Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas institucijos svetainės skiltyje Naujausi nutarimai.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 27