Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

 

 

Privatumo politika

KONKURENCIJOS TARYBA ĮPAREIGOJO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĘ PANAIKINTI SPRENDIMĄ IR NUTRAUKTI PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTĮ ARBA JĄ PAKEISTI

2008 10 02

Konkurencijos taryba, įvertinusi atlikto tyrimo išvadas, pripažino, kad Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. rugsėjo 12 d. sprendimas Nr. 1-209 „Dėl pavedimo UAB „Vilniaus profilaktinės dezinfekcijos stotis“ teikti privalomąsias paslaugas“ pažeidžia Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Vilniaus miesto savivaldybės taryba įpareigota per tris mėnesius panaikinti nurodytą sprendimą ir nutraukti jo pagrindu sudarytą atlygintinų paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir UAB „Vilniaus profilaktinės dezinfekcijos stotis“, arba jos nuostatas pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymui.

Tyrimo, kuris buvo atliktas gavus Viešųjų pirkimų tarnybos informaciją, išvados leido Konkurencijos tarybai konstatuoti, kad Vilniaus m. savivaldybės taryba, savo sprendimu be konkurso ar kitų konkurenciją užtikrinančių procedūrų pavesdama bendrovei „Vilniaus profilaktinės dezinfekcijos stotis“ teikti privalomąsias deratizacijos paslaugas, pažeidė Konkurencijos įstatymo reikalavimus, kadangi vienai bendrovei buvo suteikta privilegija kitų ūkio subjektų atžvilgiu.

Ūkio subjektų, kurie turi licencijas privalomojo profilaktinio aplinkos kenksmingumo pašalinimo paslaugoms (tarp jų – ir deratizacijos) teikti, 2007 m. Lietuvoje buvo 48, o Vilniuje – 9. Kai kurie ūkio subjektai turi savo padalinius keliuose Lietuvos miestuose. Tyrimo metu nustatyta, kad Vilniaus m. savivaldybės taryba nepaskelbusi konkurso, kuris suteiktų galimybę rinktis iš kelių pasiūlymų geriausią, savo sprendimu pavedė bendrovei „Vilniaus profilaktinės dezinfekcijos stotis“ teikti privalomąsias deratizacijos paslaugas. Sprendimo pagrindu Savivaldybės administracija pasirašė sutartį dėl minimų paslaugų pirkimo dvejiems metams, nors anksčiau tokia sutartis buvo pasirašoma metams. Dėl tokių Savivaldybės tarybos veiksmų, kai nebuvo paskelbtas konkursas ir netaikomos kitokios konkurenciją skatinančios procedūros, iš ūkio subjektų buvo atimta teisė varžytis tarpusavyje teikiant pasiūlymus deratizacijos paslaugoms atlikti.

Konkurencijos tarybos nuomone, Vilniaus miesto savivaldybės taryba, nusprendusi be konkurso pirkti (paskirti teikti) privalomąsias deratizacijos paslaugas ir didesniais įkainiais, negu kitų ūkio subjektų siūlomi, privilegijuoja vieną bendrovę ir kartu diskriminuoja atitinkamoje rinkoje veikiančius ūkio subjektus. Tokiu savo sprendimu Savivaldybės taryba sukuria skirtingas konkurencijos sąlygas atitinkamoje rinkoje, o tokius savivaldos institucijų veiksmus draudžia Konkurencijos įstatymas.

Atstovė viešiesiems ryšiams