BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA KEIČIA UŽ NEPRANEŠTUS VERSLO SANDORIUS SKIRIAMŲ SANKCIJŲ PRAKTIKĄ

Įmonių susijungimo ar įsigijimo sandoris, įvykdytas be Konkurencijos tarybos leidimo, yra pavojingas konkurencijos teisės pažeidimas, už kurį atsakomybė tenka koncentraciją įgyvendinusiai bendrovei. Siekdama, kad baudos proporcingiau atspindėtų pažeidėjos, gaunančios naudą iš nepranešto sandorio, finansinius pajėgumus, Konkurencijos taryba nusprendė keisti sankcijų skaičiavimo praktiką.

Iki šiol Konkurencijos taryba baudą pažeidėjai skaičiuodavo nuo jos įsigytos bendrovės pajamų. Įvertinusi ligšiolinės praktikos ypatumus bei Europos Komisijos taikomus baudų skaičiavimo principus, Konkurencijos taryba nusprendė, kad ateityje sankcijas dėl nepraneštos koncentracijos skaičiuos atsižvelgdama į Konkurencijos įstatymą pažeidusio ūkio subjekto bendrąsias metines pasaulines pajamas praėjusiais finansiniais metais.

Tikimasi, kad, pakeitus praktiką dabartinio teisinio reguliavimo ribose, skiriamos sankcijos bus labiau proporcingos įstatymą pažeidusių įmonių pajamoms ir atgrasys nuo pavojingų konkurencijos teisės pažeidimų. Šių pastaruoju metu daugėja – vien 2023 m. Konkurencijos taryba vykdė keturis tyrimus dėl sandorių, kurie, kaip įtariama, buvo įgyvendinti be institucijos leidimo.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra konstatavęs, kad vienas iš skiriamos baudos tikslų – atgrasyti nuo pažeidimo darymo, todėl itin mažos baudos taikymas (arba atleidimas nuo sankcijų) tokio tikslo nepasiektų. Iki šiol už nepraneštas koncentracijas Konkurencijos tarybos skirtos baudos sudarydavo palyginti nedidelę – 0,003–0,8 proc. – sandorį įgyvendinusio ūkio subjekto pajamų dalį, kadangi įsigytos bendrovės pajamos paprastai yra gerokai mažesnės nei verslo kontrolę perimančios įmonės.

Konkurencijos įstatyme numatyta, kad už koncentracijos, apie kurią buvo privaloma pranešti, įgyvendinimą be Konkurencijos tarybos leidimo, įmonei gali būti skiriama bauda iki 10 proc. bendrųjų metinių pasaulinių pajamų.

Institucija ir toliau individualiai vertins kiekvieno konkretaus pažeidimo pavojingumą bei kitas su baudos dydžio nustatymu susijusias aplinkybes (pažeidimo trukmę, atsakomybę sunkinančias ar lengvinančias aplinkybes ir kt.). Teismai yra konstatavę, kad Konkurencijos taryba, įvertinusi visas individualias atvejo aplinkybes, turi plačią diskrecijos teisę parinkti tinkamiausią Konkurencijos įstatyme numatytą baudos dydį ūkio subjektui.

Apie numatomą įvykdyti koncentraciją privaloma pranešti Konkurencijos tarybai ir gauti leidimą, jeigu koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų suminės bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją metais yra didesnės negu 20 mln. Eur ir jeigu kiekvieno mažiausiai iš dviejų koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją metais yra didesnės negu 2 mln. Eur.

Atnaujinta: 2024 08 05