BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA KVIEČIA TEIKTI PASTABAS DĖL PAPILDYTŲ REKOMENDACIJŲ, KAIP LYGINTI KAINAS REKLAMOSE

Konkurencijos taryba, išanalizavusi iš verslo atstovų gautus pasiūlymus, planuoja keisti Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Suinteresuoti asmenys kviečiami teikti pastabas ir pasiūlymus iki spalio 5 d.

Reklamos davėjai, siekdami parodyti siūlomų prekių bei paslaugų kainų patrauklumą, linkę reklamose naudoti išpūstas nuolaidas, o kad šios pirkėjams atrodytų realios, pasitelkia santykinai senas, epizodiškai taikytas ar tiesiog niekuo nepagrįstas palyginamąsias kainas. Konkurencijos taryba, akcentuodama, kad vartotojams turi būti pateikiama tikrovę atitinkanti informacija, dar 2016 m. liepos 5 d. patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose, o šią savaitę jas atnaujino, įvertinusi iš verslo atstovų gautus siūlymus.

Bendrovėms rekomenduojama naudoti reklamoje apibūdinimą „iki xx proc.“ tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas akcijos pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių kiekvienos prekybos vietos, skelbiančios akciją, mastu ir nurodomas tokios akcijos laikotarpis.

Rekomendacijos taip pat papildytos punktu, kad jeigu išpardavimas skelbiamas siekiant išparduoti prekių likučius (kai artimiausiu metu nebeplanuojama prekiauti tokiomis prekėmis) ir reklamos davėjas pagrįstai negali apskaičiuoti tokio išpardavimo trukmės, jo laikotarpis reklamoje gali būti nenurodomas. Tačiau tokiu atveju reklamos davėjas privalo periodiškai įvertinti, ar reklamoje nurodyta maksimali nuolaida vis dar aktuali ir gali būti skelbiama viešai.

Be to, atkreiptas verslo subjektų dėmesys, kad kainų palyginimas (nurodant tiek to paties reklamos davėjo produkto kainą, tiek konkurento taikomą kainą) gali būti išreikštas ne tik tiesiogiai, t. y. reklamoje šalia aktualios produkto kainos nurodant palyginamąją kainą, tačiau ir netiesiogiai. Tuomet viena iš produkto kainų (palyginamoji ar aktuali) yra nurodoma, o kita pagal reklamoje pateikiamą informaciją, pavyzdžiui, nuolaidos dydį, gali būti paskaičiuota.

Šių rekomendacijų tikslas – pateikti verslo atstovams gaires, kuriomis pasinaudodami jie sąžiningai parodytų pirkėjams tikrąją pasiūlymo naudą ir tuo gerintų vartotojų informavimą apie produktus bei tokiu būdu skatintų sąžiningą konkurenciją.

Konkurencijos taryba kviečia suinteresuotus asmenis iki 2018 m. spalio 5 d. pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl atnaujintų rekomendacijų el. p. ugne.spuriene@kt.gov.lt.

Rekomendacijų dėl kainų palyginimo reklamose projektą galima rasti čia.

Konkurencijos tarybos parengtos rekomendacijos nėra privalomos ir jose pateikiamos tik pagrindinės kainų nurodymų gairės, kurios, institucijos manymu, gali padėti sumažinti riziką, kad reklama neatitiks Reklamos įstatymo reikalavimų.

Atnaujinta: 2018 09 20