KONKURENCIJOS TARYBA LEIDO UAB „MODUS ENERGIJA“ IR UAB IDAVANG ĮGYTI BENDRĄ DEŠIMTIES ĮMONIŲ KONTROLĘ
Š. m. vasario 11 d. Konkurencijos taryba leido UAB „Modus Energija“ ir UAB Idavang (buvusi UAB „Saerimner“) įgyti bendrą UAB „Menergija“, UAB „Nenergija“, UAB „Psenergija“, UAB „Senergita“, UAB „Venergija“, UAB „Zenergija“, UAB „Cenergija“, UAB „Jenergija“, UAB „Kenergija“ ir UAB „Lenergija“ kontrolę.
UAB „Modus Energija“ valdo energetikos sričių įmones bei užsiima atsinaujinančios energijos ir alternatyvių degalų naudojimo transporto sektoriuje projektų organizavimu, vystymu, investicijomis ir nuolatine priežiūra.
UAB Idavang ir su ja susijusios įmonės užsiima kiaulių ir paršelių auginimu bei jų pardavimu, taip pat kiaulininkystės kompleksų renovavimu.
Įmonės, kurių bendra kontrolė įgyjama, po sandorio ketina gaminti biodujas, o iš pagamintų biodujų gaminti elektros energiją ir šilumą. kurią parduos Idavang grupės įmonėms bei naudos savo reikmėms.
Koncentracijoje dalyvaujančios įmonės nurodė, kad įgyvendindamos šį sandorį ketina prisiimti nekonkuravimo įsipareigojimus.
Įvertinusi su planuojamu vykdyti sandoriu susijusias aplinkybes, Konkurencijos taryba konstatavo, kad dėl numatomos vykdyti koncentracijos nebus sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis ar itin apribota konkurencija atitinkamoje rinkoje.
Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas čia.
Pastabos
(1) Koncentracijos – tai atvejai, kuomet jungiasi įmonės arba viena įmonė ar fizinis asmuo, jau turintis vieno ūkio subjekto kontrolę, įgyja kito ūkio subjekto kontrolę. Kadangi dėl šių pokyčių rinkoje gali būti itin apribota veiksminga konkurencija, kontrolę įgyjantys asmenys ar besijungiančios įmonės, kurių apyvartos viršija Konkurencijos įstatyme nustatytas ribas, koncentracijos įgyvendinimui privalo gauti Konkurencijos tarybos leidimą. Konkurencijos taryba leidžia vykdyti tik tas koncentracijas, dėl kurių reikšmingai nepablogėtų konkurencijos sąlygos.
(2) Ūkio subjekto kontrolė – tai visokios iš įstatymų ar sandorių atsirandančios teisės, suteikiančios kontroliuojančiam asmeniui galimybę įgyvendinti savo sprendimus dėl kontroliuojamo ūkio subjekto ūkinės veiklos. Tokias kontrolės teises suteikia, pavyzdžiui, nuosavybės teisė į visą ar dalį ūkio subjekto turto arba teisė naudoti visą ar dalį ūkio subjekto turto, taip pat kitos teisės, kurios leidžia daryti lemiamą įtaką ūkio subjekto organų sprendimams ar personalo sudėčiai.
(3) Konkurencijos tarybos leidimas vykdyti koncentraciją apima ir būtinus bei su koncentracijos įgyvendinimu tiesiogiai susijusius įmonių prisiimtus papildomus įsipareigojimus dėl veiklos apribojimų, kurie atitinka Europos Komisijos nustatytus principus. Tačiau, nagrinėdama klausimą, ar leisti vykdyti koncentraciją, Konkurencijos taryba įmonių pranešimuose apie koncentraciją nurodytų papildomų veiklos apribojimų nevertina. Ar veiklos apribojimai yra būtini ir tiesiogiai susiję su konkrečios koncentracijos įgyvendinimu, vadovaudamosi Europos Komisijos principais, privalo įsivertinti pačios koncentracijoje dalyvaujančios įmonės.
(4) Leidimas vykdyti koncentraciją, kuris apima ir papildomus apribojimus, nepanaikina Konkurencijos tarybos teisės pradėti tyrimą ateityje dėl šalių nustatytų veiklos apribojimų ar kitokių veiksmų, kurie nėra būtini ir tiesiogiai susiję su koncentracijos vykdymu.
Atstovė viešiesiems ryšiams