BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA PAGRĮSTAI PRIPAŽINO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĘ PRIVILEGIJAVUS BENDROVĘ „JCDECAUX LIETUVA“ IR TUO APRIBOJUS KONKURENCIJĄ

2011 08 24

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) rugpjūčio 22 d. priėmė galutinę ir neskundžiamą nutartį, kuria atmetė UAB „JCDecaux Lietuva“ skundą dėl Konkurencijos tarybos 2008 m. priimto nutarimo ir paliko galioti nepakeistą Vilniaus apygardos administracinio teismo 2010 m. lapkričio 18 d. sprendimą.

Primename, kad Konkurencijos taryba 2008 m. birželio 12 d. nutarimu konstatavo, kad Vilniaus miesto savivaldybė savo sprendimais be konkurencingos atrankos procedūros transporto laukimo paviljonų eksploatavimo ir jų tinklo plėtimo bei renginių „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009 m.“ reklamavimo ant lauko reklamos įrenginių projektų vykdytoja pasirinkusi Uždarąją akcinę bendrovę „JCDecaux Lietuva“ pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Tokiais veiksmais Savivaldybė diskriminavo kitus subjektus, galinčius teikti analogiškas paslaugas, o taip pat prarado galimybę pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda ir pasirinkti pačiai Savivaldybei naudingiausią pasiūlymą, kuris galėjo būti pateiktas ūkio subjektų, besivaržančių konkurencingos procedūros sąlygomis.

LVAT pritarė Konkurencijos tarybos išvadoms ir pažymėjo, kad tiek viešosios, tiek privatinės teisės reguliavimo srityse įgyvendinamą savivaldybės institucijų veiklą saisto Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 straipsnio 4 dalyje įtvirtintas sąžiningos konkurencijos laisvės principas. Jis reiškia, kad savivaldybės institucijos, realizuodamos savo diskreciją teisės aktų ar kitų sprendimų priėmimo sferoje, negali teikti privilegijų ir (arba) diskriminuoti atskirų ūkio subjektų ar jų grupių, dėl ko atsirastų ar galėtų atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams (išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus). LVAT nuomone, šiuo atveju Vilniaus miesto savivaldybė neįrodė, kad atitinkamų paslaugų teikėju UAB „JCDecaux Lietuva“ buvo pasirinkta skaidriai.

LVAT priėmus galutinę nutartį, Vilniaus miesto savivaldybės tarybai teks įvykdyti ir nutarime nustatytus įpareigojimus – atitinkamų sprendimų nuostatas panaikinti arba pakeisti taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.

Su išsamiu Konkurencijos tarybos 2008-06-12 nutarimu ir LVAT 2011-08-22 nutartimi galima susipažinti čia.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 24