Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

KONKURENCIJOS TARYBA PATARIA ŪKIO SUBJEKTAMS GERIAU PASIRŪPINTI INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS APSAUGA

2002 10 16

Konkurencijos taryba praėjusią savaitę atsisakė pradėti tyrimą pagal AB „Gubernija“ pranešimą dėl galimų AB „Kalnapilis“, AB „Ragutis“ ir AB „Kauno alus“ nesąžiningos konkurencijos veiksmų išpilstant ir ženklinant „Ledo“ alų. Neseniai rezonansą buvo sukėlusi AB „Švyturys - Utenos alus“ gaminamo „Tornado“ alaus reklama, kuri palietė AB „Vilniaus tauras“ interesus.

Konkurencijos taryba norėtų paaiškinti jos poziciją sprendžiant panašius ginčus tarp ūkio subjektų.

Tarp atskirų ūkio subjektų vykstant ginčams, jiems spręsti neretai stengiamasi pasitelkti Konkurencijos tarybą, nors ūkio subjektai tokius ginčus turėtų sėkmingai išspręsti teisme. Konkurencijos taryba yra suinteresuota saugoti sąžiningą konkurenciją rinkoje ir imtis būtinų teisinių priemonių užkertant kelią galimiems įstatymų pažeidimams. Esant įtarimų ar gavus įrodymų bei sukaupus pradinę informaciją, kad ūkio subjektai savo veiksmais galėjo pažeisti Konkurencijos įstatymą ar Reklamos įstatymo nuostatas dėl klaidinančios arba lyginamosios reklamos, iškart imamasi iniciatyvos pradėti tyrimus. Tačiau Konkurencijos įstatymo 16 straipsnis, draudžiantis ūkio subjektams atlikti bet kuriuos veiksmus, prieštaraujančius ūkinės veiklos sąžiningai praktikai ir geriems papročiams, kai tokie veiksmai gali pakenkti kito ūkio subjekto galimybėms konkuruoti, gali būti taikomas tik tada, kai pažeidžiami daugelio ūkio subjektų ar vartotojų interesai. Deja, labai dažnai ginčai tarp ūkio subjektų paliečia tik jų privačius, tarpusavio, o ne viešuosius interesus.

Konkurencijos taryba taip pat pastebėjo, kad pastaruoju metu padažnėjo konkuruojančių ūkio subjektų veiksmų, kuriais įvairiais būdais siekiama menkinti konkurento prestižą, o tokius veiksmus konkurencijos požiūriu vertinti pakankamai keblu. Pasinaudojus konkurento įvaizdžiu ar jo produkto sėkme rinkoje, pritaikius jo rinkodaros elementus ( prekės ženklą, reklamos akcijas ir pan.), bandoma pakenkti konkurento vardui, bet tai daugiau susiję su etikos dalykais, o ne su Konkurencijos įstatymo nuostatomis. Kita vertus, Konkurencijos taryba patartų ūkio subjektams iš anksto pasirūpinti ir apsaugoti intelektinę nuosavybę (nustatyta tvarka ir laiku įregistruoti prekių ženklus), kad tuo nepasinaudotų konkurentai. Tuomet ūkio subjektams bus lengviau patiems teismuose apginti interesus, jei juos pažeidžia konkurentai, nes visas galimybes tam suteikia Prekių ženklų, Vartotojų teisių apsaugos, Reklamos ir kitų įstatymų nuostatos. Tačiau Konkurencijos taryba visada padės ūkio subjektams apginti pažeistas teises, kai kiti ūkio subjektai atliks veiksmus, kurie palies daugelio ūkio subjektų ar vartotojų interesus.

Atstovė viešiesiems ryšiams