KONKURENCIJOS TARYBA PAŽYMI: „AUDIO REKLAMA TAIP PAT PRIVALO BŪTI IŠSAMI“
Vasario 24 d. Konkurencijos taryba už klaidinančią reklamą radijuje, įmonės svetainėje ir televizijoje UAB „Rimi“ skyrė 3 140 (trijų tūkstančių šimto keturiasdešimties) eurų baudą.
UAB „Rimi“ užsakymu 2014 m. rugpjūtį skleistoje audio reklamoje buvo aiškiai teigiama: „Šią savaitę su „Mano Rimi“ kortele visiems žaislams net keturiasdešimties procentų nuolaida“. Ši audio reklama visą savaitę buvo skelbiama dešimtyje regioninių ir nacionalinių radijo stočių. Konkurencijos tarybos ekspertų nuomone, teiginys „visiems žaislams“ galėjo sukelti pagrįstus vartotojų lūkesčius, kad visus žaislus prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvėse, pateikus „Mano Rimi“ kortelę, bus galima įsigyti su 40 procentų nuolaida.
„Konkurencijos tarybos ekspertai puikiai supranta radijo specifiką ir laiko apribojimus, tačiau audio reklama taip pat turi būti pakankamai išsami ir negali sukelti vartotojams nepagrįstų lūkesčių“ – sako Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas.
Vartotojus klaidinantys teiginiai apie žaislams taikomą 40 proc. nuolaidą kurį laiką buvo skelbiami ir UAB „Rimi“ svetainėje bei įmonės užsakymu skleistoje TV reklamoje. Tyrimo eigoje įmonės atstovai pripažino, kad papildomos akcijos sąlygos įvairių televizijų kanalais skleistoje reklamoje buvo nurodytos netiksliai.
Konkurencijos taryba skirdama baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą atsižvelgė į tai, kad dalis UAB „Rimi“ užsakymu skleistos reklamos atitiko teisingumo ir išsamumo kriterijus, tačiau priimdama sprendimą dėl pažeidimo, vadovavosi Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo išvada: tai, kad vienoje iš reklamos sklaidos priemonių vartotojams pateikiama išsami informacija, nepaneigia to, kad kitomis sklaidos priemonėmis skleista reklama galėjo klaidinti vartotojus.
Reklama paprastai laikoma tam tikra informacija, kurią skleidžiant siekiama daryti poveikį asmenų pasirinkimui, skatinti norimą elgesį. Priimdami sprendimus dėl klaidinančios reklamos vadovaujamės nuostata, kad reklama visais atvejais turi būti teisinga ir išsami, todėl reklamos užsakovus ir jų kūrėjus kasdieniniame darbe kviečiame vadovautis ir teisės aktais, ir principu „sakyti tiesą“ – pabrėžė Šarūnas Keserauskas.
Konkurencijos taryba nuo 2013 m. organizuoja nemokamus seminarus „Kūrybiška reklama: ar būtinai klaidinanti?“, kuriuose jau apsilankė daugiau nei 100 dalyvių iš įmonių bei jas vienijančių asociacijų. Seminarų ciklas bus tęsiamas ir 2015 m.
Konkurencijos tarybos ekspertai įmonėms ir asociacijoms rekomenduoja susipažinti su Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gairėmis (832.8 KB ) bei trumpą šių gairių atmintine. (211.5 KB )
Gairėse yra pateikiama daug pavyzdžių iš Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos, iliustruojančių kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos, parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.
Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas institucijos svetainės skiltyje „Naujausi nutarimai“.
Atstovė viešiesiems ryšiams