KONKURENCIJOS TARYBA PRADĖJO TIRTI GALIMAI KLAIDINANČIĄ BETA.LT, UAB REKLAMĄ
Konkurencijos taryba, gavusi skundą, kad Beta.lt, UAB interneto portale www.grupinis.lt nurodomų prekių kainos gali klaidinti vartotojus, pradėjo tirti šią galimai klaidinančią reklamą.
Beta.lt, UAB internetu parduodamų prekių kainas pateikia kaip reikšmingai mažesnes nei šalia nurodoma jų vertė. Konkurencijos tarybai kilo įtarimų, jog nurodoma prekių vertė gali būti nepagrįsta ir todėl klaidinti vartotojus, nes jiems būtų sudaromas neteisingas įspūdis, kad prekės yra parduodamos reikšmingai mažesne kaina nei kitur.
Be to, Beta.lt, UAB skleistoje konkrečios prekės reklamoje buvo nurodomas ribotas laikas, per kurį galima įsigyti prekę akcine kaina, tačiau vėliau šis laikas buvo pratęstas. Tokia reklama vartotojams galėjo sudaryti įspūdį, jog prekę nurodyta kaina galima įsigyti labai trumpą laiką, ir skatinti juos kuo greičiau ją įsigyti, nors šią prekę tokiomis sąlygomis buvo galima įsigyti gerokai ilgesnį laiką.
Atsižvelgusi į šias aplinkybes ir vadovaudamasi Reklamos įstatymu, Konkurencijos taryba vertins, ar skleista informacija apie nurodomą prekės vertę ir informacija apie pasiūlymo įsigyti prekę galiojimo trukmę, gali klaidinti vartotojus.
Pradėtas tyrimas rodo, kad yra pagrindas įtarti galimą pažeidimą, tačiau tai dar nereiškia, kad toks pažeidimas egzistuoja.
Pastabos
(1) Reklamos įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nurodyta, kad klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti.
(2) Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 7 straipsnio 7 punktas nurodo, kad komercinė veikla yra klaidinanti, jei pasireiškia kaip apgaulingas tvirtinimas, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį arba kad tik tuo laikotarpiu jį bus galima įsigyti nustatytomis sąlygomis, taip siekiant paskatinti vartotoją nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant vartotojui galimybės ar pakankamai laiko priimti informacija paremtą sprendimą.
Komunikacijos skyrius
Atstovė viešiesiems ryšiams