KONKURENCIJOS TARYBA PRIĖMĖ NUTARIMUS DĖL REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ
Konkurencijos taryba šiandien posėdyje išnagrinėjo dviejų baigtų tyrimų dėl Reklamos įstatymo pažeidimų išvadas ir priėmė nutarimus.
Alkoholinio gėrimo „Dozė“ reklama pripažinta klaidinančia
Priimtas nutarimas dėl AB „Stumbras“ veiksmų reklamuojant alkoholinį gėrimą „Dozė“ atitikimo Reklamos įstatymo 5 straipsnį. Konkurencijos taryba konstatavo, kad reklama, kuri buvo skelbta laikraščiuose ir nurodyta ant alkoholinio gėrimo „Dozė“ butelių kolorečių ir etikečių: „Campari + Apelsinas“ - yra klaidinanti reklama.
Tyrimas buvo pradėtas gavus Lietuvos ir JAV UAB „Bennet Distributors“ prašymą, kuriame buvo nurodyta, kad AB „Stumbras“ gaminamo ir pardavinėjamo alkoholinio kokteilio „Dozė“ sudėtyje nėra likerio „Campari“, nors reklamuojant šį kokteilį ir laikraščiuose, ir etiketėse ant gėrimo buteliukų buvo nurodoma „ Campari + Apelsinas“.
Tyrimo metu nustatyta, kad šio AB „Stumbras“ gėrimo reklama buvo pateikta tokiu būdu, jog vartotojai galėjo minėtos alkoholinio kokteilio „Dozė“ reklamos teiginį suvokti taip, tarsi kokteilio sudėtyje yra likerio „Campari“, tuo tarpu kai šiame kokteilyje naudojamas maistinis rektifikuotas etilo alkoholis, o skonį jam suteikia panaudotos „Campari“ ir apelsinų skonio kvapiosios medžiagos. Konkurencijos tarybos nuomone, AB „Stumbras“, tokiu būdu reklamuodama minimą alkoholinį kokteilį, pasinaudojo Lietuvoje registruotu gerai žinomu alkoholinio gėrimo „Campari“ prekės ženklu, šio kokteilio sudėtyje esančią kvapiąją medžiagą Campari 01332 , reklamuodama kokteilį „Dozė“, pavadindama „Campari“.
Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Reklamos įstatymo nuostatomis, įpareigojo AB „Stumbras“ nutarime nustatyta tvarka nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą ir užtikrinti, kad prekybos įmonėse alkoholinis kokteilis „Dozė“ - „Campari + Apelsinas“ būtų pardavinėjamas neklaidinant vartotojų. Bendrovė taip pat įspėta dėl baudų, skiriamų vadovaujantis Reklamos įstatymu, tuo atveju, jei nurodytos klaidinančios reklamos naudojimas per Konkurencijos tarybos nustatytą laiką nebus nutrauktas ar bus atnaujintas.
UAB „Tele 2“ klaidino „Joker“ paslaugų vartotojus
Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl UAB „Tele 2“ veiksmų reklamuojant nuolaidas „Joker“ paslaugų vartotojams atitikimo Reklamos įstatymo 5 straipsnį.
Tyrimas Konkurencijos tarybos iniciatyva buvo pradėtas nustačius faktą, kad UAB „Tele 2“ 2002 m. birželio- liepos mėnesiais reklamuodama „Joker“ paslaugą ir siūlydama tapti šios paslaugos vartotojais, pateikė neišsamią informaciją. Reklamoje praleistos informacijos dalis buvo reikalinga tam, kad būtų išvengta vartotojų suklaidinimo.
UAB „Tele 2“, reklamuodama „Joker“ paslaugas spaudoje, lauko reklamoje ir reklaminiuose lapeliuose tarp kitos informacijos pateikdavo ir tokį reklaminį pasiūlymą : „Tapkite „Joker“ paslaugos vartotoju iki liepos 20 d. ir liepą, rugpjūtį, rugsėjį galėsite prakalbėti net po 20 litų nemokamai skambindami į bet kurį tinklą“, tačiau nenurodydavo, kad reklamoje siūlomos nuolaidos bus taikomos tik naujiems „Tele 2“ vartotojams.
Kadangi reklaminiame tekste praleista informacija galėjo turėti įtakos vartotojų ekonominiam apsisprendimui tapti „Joker“ paslaugos vartotojais, UAB „Tele 2“ veiksmus reklamuojant vartotojams šios paslaugos nuolaidas Konkurencijos taryba įvertino kaip Reklamos įstatymo pažeidimą ir aukščiau cituotą reklaminio teksto dalį pripažino klaidinančia reklama.
Atstovė viešiesiems ryšiams