BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA: RINKOS MONOPOLIZAVIMO TEISINTI VIDAUS SANDORIO IŠIMTIMI NEDERĖTŲ

2015 02 26

Konferencijoje „Viešieji pirkimai 2015: sprendimai verslui“ Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotoja Jūratė Šovienė diskutavo, ar rinkos monopolizavimą galime pateisinti vidaus sandorio išimtimi.

Savo pranešime Jūratė Šovienė pažymėjo, kad nors vidaus sandorių tikslas yra efektyvus viešųjų lėšų panaudojimas, perkant prekes ar paslaugas bei sutaupant viešojo pirkimo organizavimo išlaidas, praktika rodo priešingai. Vidaus sandoriai iškraipo konkurenciją, riboja privačią iniciatyvą, diskriminuoja verslą,  o kai kuriais Konkurencijos tarybos tirtais atvejais netgi monopolizuoja rinką.

Vidaus sandorio išimtis suteikia viešajam sektoriui teisę be konkurencingos procedūros „tvarkytis“ taip, kaip jam patinka. Deja praktikoje už neefektyvų „tvarkymąsi“ tenka mokėti vartotojams: didesnės kainos už viešųjų paslaugų teikimą, prastesnė jų kokybė. Todėl klausimas dėl vidaus sandorio išimties reglamentavimo Lietuvos teisėje, įgyvendinant naująją viešųjų pirkimų direktyvą, privalo būti labai atsakingai sprendžiamas.

Viešai konsultacijai paskelbtame Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų rinkos tyrime (446.5 KB ) aiškiai matosi, kad konkurencingos procedūros taikymas parenkant atliekų tvarkytoją lemia mažesnes komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugų kainas. Esant panašiam gyventojų tankiui ir santykiniam atstumui iki sąvartyno, nekonkurencingu būdu paskirtos įmonės teikia nuo 14 iki 200 procentų brangesnes atliekų surinkimo ir vežimo paslaugas.

Jūratė Šoviene priminė konferencijos dalyviams ir 2015 m. sausio 15 d. Konstitucinio teismo sprendimą dėl kelių transporto kodekso. Konstitucinis Teismas išaiškino, kad Kelių transporto kodekso 171 straipsnio nuostata numatanti galimybę savivaldybėms ne konkurso būdu sudaryti sutartis su jų kontroliuojamais vežėjais gali būti taikoma tik išimtiniais atvejais – kai rinka paslaugos neteikia.

 

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 23