KONKURENCIJOS TARYBA SKELBIA SAVO VEIKLOS TEIKIAMĄ NAUDĄ VARTOTOJAMS
Vadovaudamasi gera tarptautine praktika, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba (toliau – Konkurencijos taryba) jau antrą kartą atliko savo veiklos poveikio vartotojams vertinimą, kuris parodė, jog Konkurencijos tarybos veiklos nauda vartotojams keliolika kartų viršija institucijos metinį biudžetą.
Konkurencijos tarybos misija – saugoti veiksmingą konkurenciją vartotojų gerovei. Įgyvendindama šią misiją, Konkurencijos taryba siekia sukurti tiesioginę ekonominę naudą vartotojams.
Kaip ir ankstesniais metais, Konkurencijos tarybos veiklos poveikio vertinimas buvo atliktas vadovaujantis geriausių pasaulio konkurencijos priežiūros institucijų metodikomis ir naujausia akademine literatūra. Šio vertinimo pagrindu buvo pasirinkta Jungtinės Karalystės sąžiningos prekybos tarnybos (OFT) taikoma metodika.
Tęsiant 2011 m. pradėtą iniciatyvą pristatyti visuomenei Konkurencijos tarybos veikla atnešamą naudą vartotojams, pagrindiniai du vertinimo tikslai nepakito. Pirma – tai išorinė atskaitomybė, kad visuomenė galėtų vertinti institucijos veiklą. Antra, 2012 m. patvirtinusi savo veiklos prioritetą (138.6 KB ) bei jo įgyvendinimo principus, Konkurencijos taryba remiasi naudos skaičiavimo metodika spręsdama dėl tyrimų pradėjimo tikslingumo tam, kad galėtų sukurti kuo daugiau naudos vartotojams.
Konkurencijos taryba pateikia atneštos tiesioginės ir netiesioginės naudos vartotojams įvertinimą per pastaruosius trejus veiklos metus – nuo 2010 iki 2012 metų. Nors skaičiuojant naudą buvo remtasi itin atsargiomis prielaidomis ir taisyklėmis, tačiau rezultatai parodė, jog bendra Konkurencijos tarybos vidutiniškai per metus sukurta nauda vartotojams yra nuo 45,72 mln. Lt iki 268,37 mln. Lt, priklausomai nuo to, ar vertinama tik tiesioginė ekonominė nauda vartotojams, ar įskaičiuojamos ir Konkurencijos tarybos už Konkurencijos įstatymo ir Reklamos įstatymo pažeidimus paskirtos baudos ir nauda, atsirandanti dėl atgrasomojo Konkurencijos tarybos veiklos poveikio. Palyginę šias sumas su Konkurencijos tarybos 2010-2012 m. biudžetu – 10,9 mln. Lt (vidutiniškai 3,6 mln. Lt kiekvienais metais) matyti, kad vien tiesioginė Konkurencijos tarybos veikla atnešama nauda vartotojams viršija institucijos metinį biudžetą beveik 13 kartų.
Konkurencijos tarybos veiklos poveikio vartotojams vertinimą galima rasti čia (541.3 KB ).
Komunikacijos skyrius
Atstovė viešiesiems ryšiams