BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA TEIKIA PAPILDOMUS PAAIŠKINIMUS DĖL ANKSČIAU PRIIMTO SPRENDIMO KELEIVIŲ VEŽĖJŲ ATŽVILGIU

Atsižvelgdama į šiandien Lietuvos keleivių vežimo asociacijos išplatintą informaciją, Konkurencijos taryba pakartotinai reiškia savo nuomonę, kad pagrįstai pripažino, jog Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) 2018 m. neteisėtai pratęsė sutartis su vežėjais, bei pagrįstai įpareigojo šias sutartis nutraukti ir organizuoti konkurencingą procedūrą vežėjams parinkti.

LTSA, pratęsdama sutartis su tais pačiais vežėjais neribotą kiekį kartų ir neorganizuodama konkurencingos procedūros, užkerta kelią naujiems ūkio subjektams patekti į keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais paslaugų rinką.

Atliktos vežėjų investicijos, kurias akcentuoja Lietuvos keleivių vežimo asociacija, Konkurencijos tarybos nuomone, negali būti priežastimi uždaryti rinką nuo potencialių jos dalyvių ir sudaryti galimybes veikti tik jau investicijas atlikusiems ūkio subjektams, nes tai prieštarautų sąžiningos konkurencijos užtikrinimo principui, o nauji rinkos dalyviai negalėtų patekti į rinką net jei būtų pasirengę pasiūlyti kainos ir kokybės požiūriu vartotojams patrauklesnes paslaugas.

„Manome, kad transporto paslaugas turi teikti tos įmonės, kurios sugeba pasiūlyti šias paslaugas keleiviams patraukliausiomis ir naudingiausiomis sąlygomis. Konkurencingos minėtų įmonių atrankos procedūros yra geriausias būdas užtikrinti, kad teisė teikti keleivių vežimo paslaugas būtų suteikta būtent toms įmonėms, kurių siūlomos paslaugos yra patraukliausios ir naudingiausios keleiviams“, – sakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Aplinkybė, jog taisyklės, pagal kurias buvo pratęstos sutartys su vežėjais, nepripažintos neteisėtomis, savaime nepaneigia LTSA veiksmų neteisėtumo. Konkurencijos taryba nustatė, jog taisyklės nenumatė pareigos LTSA pratęsti sutartis su vežėjais neorganizuojant konkurso ar kitos konkurencingos procedūros, – būtent todėl taisyklės ir neprieštaravo Konkurencijos įstatymui.

Taip pat aplinkybė, jog šiuo metu keleivių vežimo paslaugas teikia daugiau nei 40 skirtingų vežėjų, negali daryti jokios įtakos Konkurencijos tarybos atliktam vertinimui, kadangi dėl LTSA veiksmų vežėjai, jau veikiantys rinkoje, buvo privilegijuojami, o kiti subjektai, norintys patekti į šią rinką, diskriminuojami.

Konkurencijos tarybos nuomone, nėra pagrindo teigti, kad konkurencingos procedūros organizavimas yra prieštaraujantis nacionalinio saugumo principams, nes LTSA prieš išduodant vežėjo licenciją ar leidimą, nėra numatyta ribojimų patikrinti, kokiam konkrečiai ūkio subjektui ji yra išduodama.

Konkurencijos taryba primena, kad minėtas institucijos nutarimas yra apskųstas teismui.

Atnaujinta: 2020 11 03