BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA TRIS REKLAMAS PRIPAŽINO KLAIDINANČIOMIS

2007 11 29

UAB „MEDIA INCOGNITO“ REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS

 

Įvertinusi atlikto tyrimo dėl UAB „Media Incognito“ reklamos atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams išvadas, Konkurencijos taryba pripažino kai kuriuos šios bendrovės skelbtus reklamos teiginius klaidinančia reklama. Konkurencijos taryba už klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Media Incognito“ skyrė 3000 Lt baudą, o taip pat įpareigojo nustatyta tvarka paneigti neteisingą, vartotojus klaidinantį reklaminį teiginį.

Nustatyta, kad UAB „Media Incognito“ nuo 2007 m. gegužės, reklamuodama filmų DVD prekybą internete, svetainėse www.obuolys.lt ir www.music.lt skelbė reklaminį teiginį „Įsigyk bet kurio filmo DVD pigiau www.level.lt“, o interneto svetainėje www.level.lt nurodė - „Kaina kitur“, „Sutaupai“. Iš šių reklamų buvo galima suprasti, kad bet kurio filmo DVD pigiausiai galima nupirkti interneto svetainėje www.level.lt, be to, buvo nurodytos DVD kainos kitur ir kiek sutaupo vartotojas, pirkdamas minimus diskus šioje interneto svetainėje. Nustatyta, kad tokiais veiksmais UAB „Media Incognito“ klaidino vartotojus ir veikė jų ekonominę elgseną, kadangi reklamos skleidimo metu bendrovės „Media Incognito“ interneto parduotuvėje filmų DVD nebuvo pigiausi. Kaina yra vienas svarbiausių kriterijų vartotojams renkantis prekes ir paslaugas, todėl vartotojai pagal skelbtą reklaminį teiginį „Įsigyk bet kurio filmo DVD pigiau www.level.lt“ pagrįstai galėjo tikėtis, kad pirkdami juos dominančius diskus naudodamiesi šios svetainės paslaugomis, mokės mažiausią kainą lyginant su kitomis prekybos DVD vietomis.

Tyrimą Konkurencijos tarybą atliko pagal UAB „Real Experts“ skundą.

 

NEIŠSAMI REKLAMA APIE TAIKOMĄ NUOLAIDĄ KLAIDINO

 

Vadovaudamasi Reklamos įstatymo nuostatomis, Konkurencijos taryba klaidinančia pripažino UAB „Pramogų planeta“ skelbtą reklamą apie taikytas nuolaidas perkantiems bilietus į renginį “Scorpions World Tour 2007“. Už klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Pramogų planeta“ skirta 1000 Lt bauda.

Tyrimas buvo atliktas gavus vartotojo skundą. Nustatyta, kad nuo 2007 m. kovo 1 d. spaudoje buvo skelbiama reklama, kurioje buvo nurodoma, kad su „Laisvalaikio“ klubo nuolaidų kortele yra taikoma 15 procentų nuolaida dviem bilietams į renginį “Scorpions World Tour 2007“. Tačiau ši reklama buvo neišsami, nes nebuvo nurodyta, kad nuolaida bilietams, pateikus „Laisvalaikio“ kortelę, bus suteikiama tik nuo 2007 m. kovo 9 d. Dėl neišsamios informacijos reklamoje vartotojas pagrįstai galėjo tikėtis, kad pirkdamas bilietą į renginį ir pateikęs „Laisvalaikio“ klubo kortelę gaus 15 procentų nuolaidą dviem bilietams jau nuo 2007 m. kovo 1 d.

 

REKLAMA APIE RANKINĘ-PRIZĄ PRIPAŽINTA KLAIDINANČIA

 

Konkurencijos taryba pripažino žurnale „Moters savaitė“ spausdintą AB „Vilniaus kailiai“ reklamą, kurioje teigiama: „Vilniaus kailiai“ dovanoja stilingą moterišką arba vyrišką rankinę (pasirinktinai)“, „Stilingos odinės rankinės-PRIZAI skaitytojams“ klaidinančia reklama. Už klaidinančią reklamą bendrovei „Vilniaus kailiai“ skirta 3000 Lt bauda, taip pat bendrovė įpareigota nutraukti minėtos klaidinančios reklamos naudojimą.

Tyrimas buvo pradėtas pagal vartotojos skundą. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad žurnale nuo 2002 m. buvo spausdinama AB „Vilniaus kailiai“ reklama, kurioje teigiama, kad žaidimo laimėtojui (teisingai išsprendusiam kryžiažodį asmeniui) kiekvieną savaitę „Vilniaus kailiai“ dovanoja stilingą moterišką arba vyrišką rankinę (pasirinktinai). Vartotojai, kuri sprendė kryžiažodžius ir tikėjosi laimėti prizą, nusišypsojo sėkmė - ji tapo kryžiažodžio sprendimo konkurso nugalėtoja ir gavo iš žurnalo „Moters savaitė“ raštą apie dovanojamą stilingą rankinę. Tačiau atvykusiai į „Vilniaus kailių“ parduotuvę ir išsirinkusiai rankinę moteriai buvo paaiškinta, kad laimėjimas sudaro tik 100 Lt nuolaidą nuo rankinės, kurią išsirinko laimėtoja, kainos. Kadangi reklamoje apie prizą žurnalo skaitytojams buvo praleista svarbi informacija, kuri reikalinga siekiant išvengti vartotojų suklaidinimo, tai skaitytojai pagrįstai galėjo tikėtis, kad teisingai išsprendę žurnale „Moters savaitė“ išspausdintą kryžiažodį gali laimėti nurodytą prizą ir už pasirinktą rankinę tikrai nereikės mokėti papildomai.

Visais ðiais atvejais, skirdama sankcijas už Reklamos įstatymo pažeidimus, Konkurencijos taryba atsižvelgė į tai, kad bendrovės tyrimų metu bendradarbiavo su tyrimus atlikusiais specialistais, pripažino pažeidimus, o vartotojams geranoriðkai atlygino jų patirtą žalą.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 22