KONKURENCIJOS TARYBA: UAB „AKCIJA TAU“ SKLEISTOS REKLAMOS GALIMAI KLAIDINO VARTOTOJUS
2016 01 13
Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl interneto svetainėje www.akcijatau.lt parduodamų prekių reklamų atitikties Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo reikalavimams.
Preliminariu Konkurencijos tarybos ekspertų vertinimu, bent kelių prekių reklamose buvo nurodytos tikrovės neatitinkančios anksčiau galiojusios (nubrauktos) prekių kainos, todėl reklama galėjo klaidinti vartotojus dėl šioms prekėms taikomų nuolaidų. Tyrimo metu UAB „AkcijaTau“ prisipažino, skleidusi vartotojus suklaidinti galėjusią reklamą.
Konkurencijos taryba ne kartą yra nurodžiusi, kad reklama turi atitikti išsamumo, teisingumo ir tinkamo pateikimo kriterijus, o nurodoma palyginamoji (referencinė) kaina turi būti pagrįsta ir atitikti realias kainas.
Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus įmonėms ir asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gairės (832.8 KB ). Kartu su gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.
Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m. išnagrinėjo 427 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 159 įspėjimus.
Atnaujinta: 2016 09 27