KONKURENCIJOS TARYBA „VP MARKET“ SKELBTĄ REKLAMĄ PRIPAŽINO KLAIDINANČIA
Posėdyje, apsvarsčiusi atlikto tyrimo dėl UAB „VP Market“ skelbtos reklamos atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams išvadas, išklausiusi bendrovės „VP Market“ atstovo argumentus, Konkurencijos taryba priėmė nutarimą. Vadovaudamasi Reklamos įstatymo reikalavimais, Konkurencijos taryba UAB „VP Market“ skelbtą reklaminį teiginį „Maxima - pigiausias prekybos tinklas Lietuvoje“ pripažino klaidinančia reklama ir įpareigojo bendrovę nedelsiant nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą. Už Reklamos įstatymo pažeidimą UAB „VP Market“ skirta 19 500 Lt bauda.
Tyrimas buvo pradėtas pagal UAB „Palink“ pareiškimą. Konkurencijos taryba gavo ir vartotojų skundų, kuriuose nurodyta, kad UAB „VP Market“ reklama „Maxima - pigiausias prekybos tinklas Lietuvoje“ juos klaidino. Tyrimo metu paaiškėjo, kad, prieš skelbdama minimą reklamos teiginį, bendrovė „VP Market“ savo parduotuvėse „Maxima“ atliko parduodamų prekių perkainavimą, sumažindama jų kainas taip, kad jos vidutiniškai būtų mažesnės, nei konkurentų parduotuvėse. Konkurencijos tarybos nuomone, prekių kainų sumažinimas taip, kad jos vidutiniškai būtų mažesnės už konkurentų prekių kainas, nesuteikė pagrindo teikti, jog „Maxima“ yra pigiausias prekybos tinklas Lietuvoje. Be to, surinkta įrodymų, jog reklamos skleidimo metu kai kurios prekės „Maxima“ prekybos tinklo parduotuvėse nebuvo pigiausios.
Konkurencijos taryba konstatavo, kad, skleisdama reklamos teiginį „Maxima - pigiausias prekybos tinklas Lietuvoje“, bendrovė „VP Market“ klaidino reklamos vartotojus ir skatino jų ekonominę elgseną. Kadangi kaina yra vienas svarbiausių kriterijų vartotojams renkantis prekes ir paslaugas, skelbtas reklaminis teiginys vidutiniam vartotojui galėjo leisti tikėtis, kad, nuėjęs į bet kurią Lietuvoje esančią prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvę, bet kurią ten esančią prekę galės įsigyti už mažesnę kainą, nei už ją mokėtų kitose, ne „Maxima“ prekybos tinklui priklausančiose parduotuvėse.
Atstovė viešiesiems ryšiams