BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURSO REIKALAVIMAS PRIEŠTARAUJA KONKURENCIJOS ĮSTATYMUI

2008 06 05

Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo klausimą dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintų Viešosios komunalinių atliekų tvarkymo teikėjo paslaugos konkurso sąlygų atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams. Priimtas nutarimas, kuriuo pripažinta, kad Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. vasario 14 d. sprendimu Nr.1-1537 patvirtintų Viešosios komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikėjo atrankos konkurso sąlygų 11.9 punktas ta apimtimi, kuria nustatyta, jog atliekų tvarkytojas, pageidaujantis teikti komunalinių atliekų tvarkymo (surinkimo, vežimo ir perdavimo naudoti ar šalinti) paslaugas Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, privalo turėti pavojingų atliekų tvarkymo licenciją, prieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.

Tyrimas buvo pradėtas pagal UAB „Švara visiems“ pareiškimą. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad Viešosios komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikėjo atrankos konkurso sąlygose nustatytas reikalavimas turėti pavojingų atliekų tvarkymo licenciją diskriminuoja šios licencijos neturinčius ūkio subjektus. Konstatuota, kad be pagrindo susietas nepavojingų atliekų tvarkymas su pavojingų atliekų tvarkymu – jokiuose įstatymuose nėra numatyta reikalavimo visiems atliekų tvarkytojams turėti pavojingų atliekų tvarkymo licenciją, nes tam yra specialūs reikalavimai. Nustačius sąlygą turėti minimą licenciją, užkertamas kelias Vilniuje veikti kitiems ūkio subjektams.

Reikalavimo nepagrįstumą patvirtino ir kitos tyrimo metu nustatytos aplinkybės. Pavyzdžiui, iki konkurso Vilniuje atliekas tvarkė ir tokie ūkio subjektai, kurie neturėjo pavojingų atliekų tvarkymo licencijos. Užsienio ūkio subjektams buvo sudaryta galimybė pavojingų atliekų tvarkymo licenciją gauti vėliau, o iki tol veikti be šios licencijos. Be to, nėra numatyta galimybė pavojingas atliekas tvarkyti naudojantis kitų ūkio subjektų – pavojingų atliekų tvarkytojų paslaugomis. Taip pat paaiškėjo, kad savivaldybė realiai elgiasi priešingai nustatytam reikalavimui – pasirašo sutartis su kai kuriais atliekų tvarkytojais, kurie neturi pavojingų atliekų tvarkymo licencijų.

Viešosios komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikėjų sutartys su savivaldybe pasirašytos 8 metų laikotarpiui, taigi, šiam laikotarpiui gali būti apribojama galimybė kitiems ūkio subjektams įeiti į atitinkamą rinką ir veikti joje.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 22