„LABAS KONTRAKTAS“ REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS
Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „EUROCOM“ interneto svetainėse www.labas.lt ir www.youtube.com bei televizijos kanaluose „BTV“, „Info TV“, „LNK“, „NTV Mir“, „RTR Planeta“, „TV1“, „TV3“, „TV6“, „TV8“ skleistos dviejų rūšių „Labas kontraktas“ reklamos klaidino vartotojus bei galėjo paveikti jų ekonominį elgesį.
Reklamose buvę mobiliojo ryšio „TELE2“ vartotojai Ugnė, Monika bei Martynas teigė, kad pakeitę planą į „Labas kontraktas“ sutaupė nuo 50 iki 70 lt. Tačiau Konkurencijos tarybos tyrimo metu UAB „EUROCOM“ nepateikė duomenų, pagrindžiančių šių teiginių teisingumą. Šiose reklamose paslaugos nebuvo palygintos objektyviai, kadangi iš reklamų turinio nebuvo aišku, kokios konkrečios paslaugos bei kokios išlaidos buvo lyginamos. Konkurencijos tarybos ekspertai taip pat nustatė, kad reklamose nusifilmavę „Labas kontraktas“ vartotojai net nesinaudojo reklamuojamu mobiliojo ryšio planu.
Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes bei didelį pažeidimo mastą už vartotojus klaidinančių reklamų skleidimą UAB „EUROCOM“ skyrė 18 600 litų baudą.
Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina sklaidai: 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (832.8 KB ) paruošė trumpą atmintinę (211.5 KB ), nuolat organizuoja nemokamus mokymus. Lapkričio 27 d. Konkurencijos tarybos ekspertai taip pat kviečia į nemokamus mokymus asociacijoms „Kūrybiška reklama: ar būtinai klaidinanti?“, kuriuose bus pasakojama apie tai, kaip išlikti kūrybiškam ir nepažeisti Reklamos įstatymo.
Konkurencijos taryba ne kartą yra nurodžiusi, kad reklama turi atitikti išsamumo, teisingumo ir tinkamo pateikimo kriterijus.
Per dešimt šių metų mėnesių Konkurencijos taryba yra gavusi daugiau nei 200 skundų dėl klaidinančios reklamos ir šiuo metu vykdo 3 su tuo susijusius tyrimus.
Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas institucijos svetainės skiltyje Naujausi nutarimai.
Atstovė viešiesiems ryšiams