Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

LIETUVOS IR LATVIJOS KONKURENCIJOS INSTITUCIJOS RINKS INFORMACIJĄ APIE E. PREKYVIEČIŲ VEIKLOS SPECIFIKĄ IR GALIMUS KONKURENCIJOS SUVARŽYMUS

2022 03 16
online-shopping-concept-shopping-cart-trolley-laptop-table(1).jpg

Lietuvos ir Latvijos konkurencijos institucijos, atsižvelgusios į e. prekybos plėtrą, pradeda savo šalyse vykdyti šio sektoriaus dalyvių apklausą ir tikisi išsiaiškinti, ar verslas susiduria su galimais konkurencijos ribojimais e. prekyvietėse bei kokios problemos galėtų būti aktualios abiejose Baltijos valstybėse veikiančioms įmonėms.

Sparčiai augantis e. prekybos sektorius per pandemiją dar labiau padidino savo, kaip prekybos kanalo, svarbą. Populiarėjo ir tarpininkavimo paslaugas teikiančios e. prekyvietės, kurios sudaro galimybes vis daugiau įmonių pasiekti vartotojus.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, e. prekyba užsiimančių įmonių dalis 2020 m. siekė 36 proc. ir, palyginti su 2019 m., padidėjo beveik 7 proc., o 22,3 proc. visų šalies įmonių pardavimus vykdė per e. prekyvietes (2019 m. – 14,8 proc.). Didėjančios e. prekybos apimtys fiksuotos ir kaimyninėje Latvijoje.

Abiejų šalių konkurencijos institucijos pabrėžia suprantančios e. prekyviečių svarbą tiek vartotojams, tiek verslui, ypač smulkiajam bei vidutiniam. Internetinės tarpininkavimo paslaugos padeda skatinti verslumą ir naujus verslo modelius, prekybą ir inovacijas, o tai gali pagerinti vartotojų gerovę.

Tarptautinių e. prekyviečių, tokių kaip amazon.com, ebay.com, booking.com, veiklos principai buvo ne kartą nagrinėti konkurencijos teisės požiūriu, bet, kaip veikia mažesni e. prekybos atstovai regionuose, pavyzdžiui, Baltijos šalyse, išsamiau analizuota nebuvo. Siekdamos identifikuoti e. prekyviečių sektoriuje kylančias specifines konkurencijos problemas, Lietuvos ir Latvijos konkurencijos institucijos pradeda vykdyti verslo apklausą.

„Tikimės, kad atlikta e. prekyviečių veiklos stebėsena ne tik padės nustatyti veiksnius, galimai varžančius veiksmingą konkurenciją, bet ir leis geriau suprasti šio prekybos kanalo veikimo principus, prieinamumą, algoritmų paplitimą. Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje vykdomos verslo apklausos leis palyginti e. prekyviečių veikimo principus abiejose šalyse ir galbūt identifikuoti aktualias bendras problemas“, – sakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Elektroninių prekyviečių prekiautojai raginami iki 2022 m. gegužės 5 d. atsakyti į klausimus ir pasidalinti įžvalgomis apie konkurencinę aplinką bei vykstančius pokyčius.

Apklausą galima rasti paspaudus nuorodą https://forms.office.com/r/VPV69kAWMp.

Atsakyti į klausimus užtruks apie 15–20 min.

Surinkusios reikiamą informaciją ir nustačiusios galimas problemas, Lietuvos ir Latvijos konkurencijos institucijos paskelbs stebėsenos išvadas ir spręs dėl konkrečių prevencijos priemonių reikalingumo ar imsis kitų aktyvių veiksmų siekdamos užtikrinti veiksmingą konkurenciją e. prekyviečių sektoriuje.

Konkurencijos taryba taip pat prašo visų suinteresuotų šalių, turinčių pastebėjimų ir įžvalgų apie Lietuvoje veikiančių e. prekyviečių veiklą ir jose galimai kylančias konkurencijos problemas, pateikti informaciją e. paštu prekyvietes@kt.gov.lt.

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos veiklos sektorių, kur institucija ketina imtis aktyvių tiek tyrimo, tiek prevencijos veiksmų.