Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

 

 

Privatumo politika

LVAT: „EUROVAISTINĖ“ SKLEIDĖ SENJORUS KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ

vaistine.jpg

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) išplėstinė kolegija kovo 17 d. paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino bendrovę „Eurovaistinė“ skleidus klaidinančią reklamą, tačiau pažeidėjai skirtą 8 688 Eur baudą sumažino iki 6 500 Eur.

Teismas konstatavo, kad Konkurencijos taryba pagrįstai nustatė, jog vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklaminį vaizdo klipą, kuriame buvo pateikiama informacija apie „Senjoro“ kortelės turėtojams visoms prekėms ir visais atvejais taikomas nuolaidas. Vaizdo klipo apačioje, didelės apimties tekste, itin mažu šriftu buvo nurodytos papildomos ir esminės akcijos sąlygos, kurios, kaip vėliau nustatė Konkurencijos tarybos ekspertai, keičia garsiniu būdu pateiktus teiginius apie visoms prekėms taikomas nuolaidas. Vertinant reklamos pateikimo būdą nustatyta, kad tikslinė vartotojų grupė (senjorai) galėjo nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos esminės informacijos, pavyzdžiui, 100 žodžių per 3 sekundes, ir dėl to būti suklaidinti.

Išplėstinei penkių teisėjų kolegijai nekilo abejonių, jog tokia raštu nurodyta sąlyga yra esminė (t. y. galinti paveikti senjorų, kuriems skirta reklama ar kuriuos ji pasiekia, ekonominį elgesį) ir iš esmės paneigia žodžiu išsakomą informaciją, kad jokios papildomos sąlygos nėra keliamos ir nuolaidos visais atvejais pritaikomos „Senjoro“ kortelės turėtojams.

„Negalima situacija, kai reklamose garsinė ir tekstinė informacija, susijusi su esminėmis sąlygomis, viena kitą paneigtų ir klaidintų jų vartotojus dėl tikrosios pasiūlymo esmės“, – rašoma LVAT nutartyje.

Vis dėlto teismas, atsižvelgęs į skleistos klaidinančios reklamos mastą, bendrovei skirtą baudą sumažino nuo 8 688 Eur iki 6 500 Eur.

Konkurencijos taryba primena, kad nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, institucijos vykdytas klaidinančios ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Konkurencijos taryba iki 2019 m. pabaigos baigė vykdyti visus tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų. Minėtas LVAT sprendimas yra paskutinis, paskelbtas dėl institucijos priimto nutarimo, susijusio su Reklamos įstatymo pažeidimu.