LVAT IŠPLĖSTINĖ KOLEGIJA NAGRINĖS BYLĄ DĖL „EUROVAISTINĖS“ SKLEISTOS REKLAMOS
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nusprendė iš esmės atnaujinti bylos dėl bendrovės „Eurovaistinė“ skleistos klaidinančios reklamos nagrinėjimą.
Trijų teisėjų kolegija, įvertinusi analizuojamą situaciją, skundžiamo pirmosios instancijos teismo sprendimo turinį ir kitus aspektus, konstatavo, kad sudėtingoje byloje yra keliami aktualūs Reklamos įstatymo ir LVAT praktikos taikymo klausimai, turėsiantys reikšmės tolesniam teismų praktikos vystymuisi, todėl nusprendė atnaujinti bylos nagrinėjimą ir prašyti LVAT pirmininko sudaryti išplėstinę penkių teisėjų kolegiją.
Perduoti bylą nagrinėti penkių teisėjų kolegijai LVAT prašė bendrovė „Eurovaistinė“, kuri skundė Vilniaus apygardos administracinis teismo (VAAT) sprendimą. 2020 m. rugsėjo 24 d. VAAT patvirtino Konkurencijos tarybos išvadas, kad bendrovės „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikytas nuolaidas buvo klaidinanti ir pažeidė Reklamos įstatymo reikalavimus. Teismas paliko galioti pažeidėjai skirtą 8 688 Eur baudą.
2019 m. liepos 18 d. Konkurencijos taryba nustatė, jog vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklaminį vaizdo klipą, kuriame buvo pateikiama informacija apie „Senjoro“ kortelės turėtojams visoms prekėms ir visais atvejais taikomas nuolaidas. Vaizdo klipo apačioje, didelės apimties tekste, itin mažu šriftu buvo nurodytos papildomos ir esminės akcijos sąlygos, kurios, kaip vėliau nustatė Konkurencijos tarybos ekspertai, paneigia ir keičia garsiniu būdu pateiktus teiginius apie visoms prekėms taikomas nuolaidas. Vertinant reklamos pateikimo būdą nustatyta, kad tikslinė vartotojų grupė (senjorai) galėjo nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos esminės informacijos ir dėl to būti suklaidinti.
Konkurencijos taryba primena, kad nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, institucijos vykdytas klaidinančios ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Konkurencijos taryba iki 2019 m. pabaigos baigė vykdyti visus tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų ir šiuo metu tik atstovauja teismuose, kurie nagrinėja skundus dėl institucijos priimtų sprendimų.