LVAT PATVIRTINO, JOG UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ GALI BŪTI BAUDŽIAMAS IR JOS DAVĖJAS, IR REKLAMINĖS KAMPANIJOS ORGANIZATORIUS
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“ apeliacinius skundus ir patvirtino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai joms skyrė baudas už klaidinančios reklamos skleidimą.
LVAT paliko galioti 2018 m. kovo 7 d. priimtą Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuriame konstatuota, jog tiek bendrovė „Karolinos turas“, kuri sostinėje vystė nekilnojamojo turto (NT) projektą „Karolinos parkas“, tiek agentūra „NT partneriai“, kuri organizavo reklaminę kampaniją, turi prisiimti atsakomybę, kad NT projekte „Karolinos parkas“ parduodamos viešbučio patalpos buvo reklamuojamos kaip butai.
„Kadangi šiuo atveju UAB „Karolinos turas“ pagrįstai pripažintas reklamos davėju, jis neįrodė, kad klaidinanti reklama buvo naudojama ne dėl jo kaltės, o UAB „NT partneriai“ laikytinas reklamos paslaugų teikėju, todėl pagrįstai UAB „Karolinos turas“ ir UAB „NT partneriai“ pripažinti atsakingais už klaidinančios reklamos naudojimą“, – rašoma galutinėje ir neskundžiamoje LVAT nutartyje.
Abu teismai pripažino, kad už šį Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba pagrįstai įmonėms skyrė baudas po 8 688 Eur.
Priminsime, kad 2017 m. tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba išsiaiškino, jog bendrovei „Karolinos turas“ išduotame Vilniaus miesto savivaldybės leidime rekonstruoti statinį buvo numatyta būsima viešbučių paskirtis, tačiau NT projektas „Karolinos parkas“ buvo plačiai reklamuojamas kaip gyvenamasis. Bauda skirta ne tik NT projekto vystytojai, bet ir su ja tarpininkavimo sutartį sudariusiai agentūrai „NT partneriai“, kuri žinojo arba turėjo žinoti, kad patalpos, reklamuojamos kaip butai, yra negyvenamosios paskirties.
Nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Šiuo metu Konkurencijos taryba jau yra baigusi visus dėl Reklamos įstatymo pažeidimų vykdytus tyrimus, tačiau atstovauja teismuose, kurie nagrinėja skundus dėl institucijos priimtų sprendimų.