BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

LVAT PATVIRTINO: NĖRA PAGRINDO ĮTARTI NAUJŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IMPORTUOTOJŲ DISKRIMINAVIMO

2014 03 19

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas  (toliau – LVAT) patvirtino, kad  Konkurencijos taryba pagrįstai atsisakė tirti 2012 m. balandžio 30 d. iš Lietuvos autoverslininkų asociacijos gautą skundą. 2012 m. lapkričio 12 d. taryba nutarė neatlikti tyrimo dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymų (toliau – įsakymai), reglamentuojančių transporto priemonių atitikties techninius reikalavimus.

Minėti įsakymai perkėlė ES direktyvos reikalavimus naujoms transporto priemonėms, skirtoms ES rinkai, ir jų vertinimo principus. Naujoms transporto priemonėms, skirtoms ES rinkai, reikalavimų sąrašas buvo ilgesnis nei nenaujoms transporto priemonėms, importuojamoms iš trečiųjų šalių. Lietuvos autoverslininkų asociacija skunde teigė, kad įsakymais nustatyti skirtingi reikalavimai naujoms ir nenaujoms transporto priemonėms padidino ES rinkai skirtų naujų transporto priemonių kainą ir diskriminavo naujų transporto priemonių, skirtų ES rinkai, importuotojus.

LVAT įvertino visas aplinkybes ir pripažino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai atsisakė atlikti tyrimą, neradusi pakankamai duomenų, leidžiančių įtarti Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio pažeidimo. LVAT patvirtino Konkurencijos tarybos išvadas, kad:

• Įsakymuose numatyti skirtingi techniniai reikalavimai nenaujoms transporto priemonėms, įvežamoms iš trečiųjų šalių ir naujoms ES rinkai skirtoms transporto priemonėms, savaime nepašalina bei nepagrįstai neapsunkina galimybės bet kuriam importuotojui užsiimti naujų transporto priemonių, skirtų ES rinkai ar kitai rinkai, importavimu arba nenaujų transporto priemonių iš ES ar trečiųjų šalių importavimu.

• Lietuvos autoverslininkų asociacijos narių teisę importuoti naudotus automobilius iš trečiųjų šalių ir kartu jų ūkinės veiklos laisvę riboja tik jų pačių sudarytos distribucijos sutartys su gamintojais, o ne aukščiau minėti ir kiti teisės aktai.

Ši LVAT nutartis yra galutinė ir neskundžiama.

Metų eigoje vidutiniškai 25 Konkurencijos tarybos nutarimai yra nagrinėjami įvairių instancijų teismuose. Ilgiausias bylos nagrinėjimas dėl Konkurencijos tarybos nutarimo truko net septynerius metus, trumpiausias bylos nagrinėjimas truko du mėnesius. 2013 m. 10 tarybos nutarimų buvo apskųsta įvairių instancijų teismams, teismai taip pat patvirtino 10 tarybos nutarimų pagrįstumą.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 18