Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

LVAT: TYRIMAS DĖL DEGALŲ REKLAMOS BUVO NUTRAUKTAS PAGRĮSTAI

2021 02 24
gasoline-station-fuel-pump.jpg

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė Biodegalų asociacijos apeliacinį skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuriuo buvo pripažinta, kad Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė bendrovės „Neste Lietuva“ skleistos dyzelino „Futura D“ bei produkto NEXBTL reklamos nagrinėjimo procedūrą padariusi išvadą, jog informacija apie šiuos produktus nebuvo klaidinanti.

LVAT konstatavo, kad Biodegalų asociacija nenurodė, kokios jos teisės ir interesai buvo pažeisti Konkurencijos tarybai nutraukus tyrimą, taip pat – kokias teisines pasekmes asociacijai sukėlė bendrovės „Neste Lietuva“ skleista reklama. Teismas pripažino, kad pirmosios instancijos teismas pagrįstai nusprendė, jog Konkurencijos taryba tinkamai įvertino tyrimo metu surinktų duomenų visumą ir nutraukė tyrimą nenustačiusi Reklamos įstatymo pažeidimo.

Konkurencijos taryba tyrimą buvo pradėjusi 2017 m., kai gavo Biodegalų asociacijos skundą ir įtarė, kad interneto svetainėse www.praturtintasateitimi.lt bei www.neste.lt „Neste Lietuva“ skleidė galimai klaidinančią dyzelino „Futura D“ ir produkto NEXBTL reklamą. Joje „Neste Lietuva“ skelbė keičianti degaluose „Futura“ naudotą pirmos kartos biodegalų RRME dalį pačios bendrovės sukurtais antros kartos biodegalais NEXBTL. Pasak bendrovės, šis produktas pagerina degalus ir dėl to yra pranašesnis už anksčiau naudotą.

Įvertinus „Neste Lietuvos“ pateiktą medžiagą ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros, į kurią kreipėsi Konkurencijos taryba, nuomonę, nustatyta, kad bendrovės degalai dėl juose esančio antros kartos biodegalų produkto NEXBTL pasižymi reklamoje skelbtomis savybėmis ir poveikiu automobiliui bei aplinkai, todėl tyrimas 2018 m. liepos 24 d. buvo nutrauktas.

Primename, kad nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Šiuo metu Konkurencijos taryba tik atstovauja teismuose, kurie nagrinėja skundus dėl anksčiau institucijos priimtų sprendimų.